Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 7 stycznia 2021 r., sygn. III SA/Lu 325/20

Ruch drogowy

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Jerzy Marcinowski Sędziowie Sędzia WSA Anna Strzelec (sprawozdawca) Sędzia WSA Iwona Tchórzewska po rozpoznaniu w trybie uproszczonym na posiedzeniu niejawnym w dniu [...] stycznia 2021 r. sprawy ze skargi [...] na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej z dnia [...] marca 2020 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za przejazd po drogach publicznych pojazdem nienormatywnym oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z [...] marca 2020 r., Dyrektor Izby Administracji Skarbowej (dalej jako organ, organ odwoławczy albo organ II instancji), po rozpatrzeniu odwołania A. G. (dalej jako skarżący), utrzymał w mocy decyzję Naczelnika L. Urzędu Celno- Skarbowego w B. P. (dalej jako organ I instancji) z [...] stycznia 2020 r. w przedmiocie nałożenia na skarżącego kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym po drogach publicznych jak za przejazd bez zezwolenia kategorii VII

Zaskarżona decyzja została wydana w następującym stanie sprawy.

W dniu [...] stycznia 2019 r. na terenie Drogowego Przejścia Granicznego w D. przy wyjeździe z terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zespół pojazdów o nr rej. [...], którego kierowcą był V. V., wykonujący przejazd w ramach międzynarodowego przewozu drogowego na rzecz skarżącego, został poddany kontroli, w ramach której dokonano pomiaru nacisków osi i parametrów zewnętrznych pojazdu. Pojazdem przewożony był towar w postaci wyrobów stalowych w 4 częściach o łącznej wadze brutto 19860 kg. Czynności dynamicznego ważenia nacisków osi pojazdu dokonano przy użyciu wagi samochodowej do ważenia pojazdów w ruchu, znak fabryczny DW 600, nr fabryczny 200314/2/1, posiadającej świadectwo legalizacji ponownej.

W wyniku ważenia dynamicznego, stwierdzono przekroczenie nacisku drugiej osi pojazdu będącej osią napędową o 1300 kg (tj. 11,3%) przy dopuszczalnym przewidzianym przepisami prawa nacisku pojedynczej osi napędowej wynoszącym 11,5 tony. Na żądanie kierowcy wykonano kolejny pomiar, który potwierdził przekroczenie nacisku drugiej osi pojazdu będącej osią napędową o 1440 kg (tj. 12,52%) przy dopuszczalnym przewidzianym przepisami prawa nacisku pojedynczej osi napędowej wynoszącym 11,5 tony. Do wyliczenia kary pieniężnej przyjęto protokół dokumentujący wynik pierwszego ważenia, jako korzystniejszy dla strony.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00