Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 30 grudnia 2020 r., sygn. VII SAB/Wa 304/20

Administracyjne postępowanie

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Tomasz Stawecki, , Sędzia WSA Artur Kuś (spr.), Sędzia WSA Izabela Ostrowska, , po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 30 grudnia 2020 r. sprawy ze skargi E. F. i A. F. w przedmiocie skargi na przewlekłe prowadzenie postępowania przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego I. umarza postępowanie w zakresie zobowiązania organu do wydania aktu; II. stwierdza, że Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego dopuścił się przewlekłego prowadzenia postępowania w zakresie rozpatrzenia skargi E. F. i A. F. na naruszenie przez przewoźnika lotniczego przepisów rozporządzenia (WE) 261/2004; III. stwierdza, że przewlekłe prowadzenie postępowania przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego miało miejsce z rażącym naruszeniem prawa; IV. przyznaje od Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego na rzecz E. F. i A. F. sumę pieniężną w wysokości 500 (pięćset) złotych; V. zasądza od Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego na rzecz E. F. i A. F. kwotę 614 (sześćset czternaście) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

1. E. F. i A. F. (dalej: ,,skarżący’’), reprezentowani przez profesjonalnego pełnomocnika, pismem z 11 września 2020 r., wnieśli skargę do WSA w Warszawie na przewlekłe prowadzenie postępowania przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego (dalej: ,,PULC’’, ,,Prezes Urzędu’ ’) w sprawie skargi złożonej na podstawie art. 205a ust. 1 ustawy Prawo lotnicze (Dz. U. z 2017r., poz. 959) w zw. z art. 16 ust. 2 rozporządzenia nr 261/2004/WE. Stanowisko skarżących znalazło rozwinięcie w uzasadnieniu skargi. Skarżący podali, że w dniu 28 września 2018 r., wnieśli skargę do Urzędu Lotnictwa Cywilnego (dalej: "ULC") w przedmiocie naruszenia przez przewoźnika [...] sp. z o.o. przepisów Rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z 11 lutego 2004 r., ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów (dalej: "rozporządzenie (WE) nr 261/2004"). Przedmiotowa skarga dotyczyła przelotu liniami lotniczymi [...] z [...] czerwca 2018 r., na trasie [...] (nr lotu: [...], nr rezerwacji: [...]). Wskazany lot uległ znacznemu opóźnieniu, na skutek czego skarżący doznali niedogodności w postaci skróconego czasu urlopu i niemożności skorzystania z niektórych z opłaconych wcześniej atrakcji. Wskazali, że postępowanie wszczęte na skutek ww. skargi od początku prowadzone było w sposób przewlekły. Zawiadomienie o wszczęciu postępowania skarżący otrzymali dopiero 11 lutego 2019 r., czyli po upływie ponad 4 miesięcy od dnia wniesienia przez nich skargi. W dniu 3 grudnia 2019 r., skarżący odebrali zawiadomienie o zebraniu materiału dowodowego. W tym samym piśmie termin załatwienia sprawy został wyznaczony na 1 kwietnia 2020 r. Mimo upływu powyższego terminu, w sprawie nie wydano żadnego rozstrzygnięcia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00