Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 30 grudnia 2020 r., sygn. III SA/Wa 1841/20

Podatkowe postępowanie

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Marta Waksmundzka - Karasińska, Sędziowie sędzia WSA Matylda Arnold - Rogiewicz (sprawozdawca), sędzia WSA Jarosław Trelka, po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 30 grudnia 2020 r. sprawy ze skargi S. S.A. z siedzibą w W. na postanowienie Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia [...] lipca 2020 r. nr [...] w przedmiocie odmowy wszczęcia postępowania w sprawie wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych oddala skargę

Uzasadnienie

S. S.A. w W. (dalej: "Wnioskodawca", "Skarżąca", "Spółka") wniosła 11 lutego 2020 r. do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (dalej: "DKIS", "Dyrektor") o wydanie interpretacji dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie wydawania zaświadczeń dla marynarzy w trybie art. 85 ustawy z 5 sierpnia 2015 r. o pracy na morzu (Dz. U. z 2019 r., poz. 1889), w celu skorzystania przez nich ze zwolnienia określonego w art. 21 ust. 1 pkt 23c ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1387, ze zm., dalej również: "u.p.d.o.f.").

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenia przyszłe:

Spółka S. G. O. S.A. w W. w ramach prowadzonej działalności gospodarczej przywozi paliwa żeglugowe nabywane za granicą transportem morskim do Polski oraz świadczy usługi bunkrowania statków w paliwo żeglugowe w polskich portach morskich. Zarówno transport ładunków paliw z zagranicy, jak i usługi bunkrowania w Polsce są realizowane przy pomocy tych samych tankowców-bunkierek (statków morskich przystosowanych do przewozu paliw ciekłych i ich dostaw na inne statki) będących w posiadaniu Spółki. S. S.A. G. O. jest zatem armatorem statków morskich pod polską banderą, które są eksploatowane w podwójnej roli:

1) jako bunkierki portowe zaopatrujące inne statki w paliwa żeglugowe;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00