Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Rzeszowie z dnia 1 grudnia 2020 r., sygn. II SA/Rz 999/20

Gry losowe

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie w składzie następującym: Przewodniczący S.NSA Jacek Surmacz, Sędzia WSA Grzegorz Panek /spr./, Asesor WSA Jacek Boratyn, po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 1 grudnia 2020 r. sprawy ze skargi Z.N. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej z dnia [...] lipca 2020 r., nr [...] w przedmiocie wymierzenia kary pieniężnej za urządzanie gier na automatach poza kasynem gry oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia [...] lipca 2020 r. nr [...] Dyrektor Izby Administracji Skarbowej (dalej: DIAS, organ II instancji, organ odwoławczy) utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celno-Skarbowego (dalej: organ I instancji) z dnia [...] listopada 2019 r., nr [...] w przedmiocie wymierzenia Z.N. kary pieniężnej w wysokości 12.000 zł z tytułu urządzania gier automacie LAXUS MAX CASH nr [...] w lokalu "A." mieszczącym się pod adresem [...], , tj. poza kasynem gry.

Jak wynika z uzasadnienia decyzji oraz akt sprawy w dniu 13 października 2014 r. funkcjonariusze Urzędu Celnego przeprowadzili czynności kontrolne w lokalu o nazwie "A." należącym do Z.N. (dalej: skarżący).

W trakcie tej kontroli stwierdzono, że w lokalu znajduje się urządzenie o nazwie LAXUS MAX CASH nr [...], przypominające automat do gier hazardowych, które było włączone do prądu i gotowe do gry.

Kontrolujący dokonali oględzin ww. urządzenia a następnie przeprowadzili eksperyment procesowy mający na celu odtworzenie możliwości gry na nim.

W wyniku przeprowadzonego eksperymentu wykazano, że gry na przedmiotowym urządzeniu odbywają się w sposób losowy. W wyniku rozgrywania gier uzyskiwano wygrane punktowe. Możliwe było przekazanie wygranych punktów do licznika kredytowego i prowadzenie za niego gier. Wygrane punktowe poddawano ryzyku, co skutkowało ich podwojeniem lub utratą. Podczas eksperymentu wykazano możliwość samoczynnego wypłacania wygranych pieniężnych przez urządzenie do zewnętrznej kieszeni urządzenia. Ponadto stwierdzono również komercyjność gier, ponieważ do ich rozpoczęcia konieczna była wpłata pieniędzy do urządzenia. Wpłacone do urządzenia pieniądze były przeliczane na punkty kredytowe o konkretnej wartości pieniężnej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00