Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Łodzi z dnia 17 grudnia 2020 r., sygn. II SA/Łd 272/20

Prawo miejscowe

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi - Wydział II w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Robert Adamczewski Sędziowie Sędzia WSA Magdalena Sieniuć (spr.) Asesor WSA Anna Dębowska po rozpoznaniu w trybie uproszczonym na posiedzeniu niejawnym w dniu 17 grudnia 2020 r. sprawy ze skargi Prokuratora Rejonowego w Łęczycy na uchwałę Rady Gminy Daszyna z dnia 4 lipca 2019 r. nr XI/58/2019 w sprawie Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Daszyna 1) stwierdza nieważność § 3 ust. 4 i § 27 Regulaminu stanowiącego załącznik do zaskarżonej uchwały; 2) oddala skargę w pozostałym zakresie. dc

Uzasadnienie

Rada Gminy Daszyna - na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r., poz. 506), dalej jako: "u.s.g.", oraz art. 19 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r., poz. 1152 ze zm.), dalej jako: "ustawa" - podjęła w dniu 4 lipca 2019 r. uchwałę nr XI/58/2019 w sprawie Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Daszyna. Wspomniany regulamin stanowi załącznik do uchwały.

Prokurator Rejonowy w Łęczycy wniósł skargę na ww. uchwałę, wskazując na naruszenie prawa materialnego, tj.

1. art. 19 ust. 5 pkt 7 ustawy poprzez określenie w § 3 pkt 4 Regulaminu okoliczności uprawniających przedsiębiorstwo do wprowadzenia ograniczeń w sposobie korzystania z wody, co stanowi przekroczenie upoważnienia ustawowego w zakresie regulacji materii związanej z dostarczaniem wody i odprowadzaniem ścieków;

2. art. 19 ust. 5 ustawy poprzez określenie w § 4 ust 1 Regulaminu, iż świadczenie usług zaopatrzenia w wodę i odbiór ścieków odbywa się w oparciu o pisemną umowę, co stanowi naruszenie art. 7 i art. 94 Konstytucji RP w zw. z art. 19 ust. 5 pkt 2 w zw. z art. 6 ust. 3 ustawy oraz § 137, § 143 i § 149 załącznika do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002 r. w sprawie zasad techniki prawodawczej (tekst jedn. Dz. U. 2016 roku, poz. 283, dalej jako: "Z.t.p."), gdyż kwestie te zostały określone w art. 6 ustawy i powtarzanie ich jest nieprawidłowe;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00