Orzeczenie
Wyrok WSA w Warszawie z dnia 18 listopada 2020 r., sygn. VII SA/Wa 264/20
Administracyjne postępowanie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Wojciech Sawczuk, Sędzia WSA Grzegorz Rudnicki, Sędzia WSA Tomasz Stawecki (spr.), po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 18 listopada 2020 r. sprawy ze skargi P na decyzję Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia [...] sierpnia 2015 r. znak [...] w przedmiocie odmowy stwierdzenia nieważności decyzji oddala skargę
Uzasadnienie
1. Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego (dalej: "Minister Kultury") decyzją z [...] sierpnia 2015 r., znak: [...] , po rozpatrzeniu wniosku [...] (dalej: "[...]" lub "skarżąca") o ponowne rozpatrzenie sprawy zakończonej decyzją Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego nr [...]z [...] lipca 2014 r. odmawiającą stwierdzenia nieważności orzeczenia Komisji Prawa Autorskiego z [...] lipca 2001 r. w przedmiocie zatwierdzenia "Tabel stawek wynagrodzeń Stowarzyszenia Artystów Wykonawców Utworów Muzycznych i Słowno-Muzycznych SAWP za korzystanie z artystycznych wykonań objętych zbiorowym zarządzaniem", uchylił zaskarżoną decyzję i odmówił stwierdzenia nieważności ww. orzeczenia Komisji Prawa Autorskiego oraz decyzji Ministra Kultury nr [...] z [...] stycznia 2002 r. utrzymującej w mocy orzeczenie Komisji Prawa Autorskiego.
Zaskarżona decyzja została wydana w następujących okolicznościach faktycznych i prawnych.
2. W dniu [...] lutego 1995 r. Minister Kultury wydał decyzję nr [...] udzielającą Stowarzyszeniu Polskich Artystów Wykonawców Muzyki Rozrywkowej SAWP (obecnie: Stowarzyszenie Artystów Wykonawców Utworów Muzycznych i Słowno-Muzycznych SAWP; dalej: "SAWP") zezwolenia na zbiorowe zarządzanie prawami pokrewnymi w zakresie artystycznych wykonań utworów muzycznych i słowno-muzycznych. Treść tego zezwolenia została następnie zmieniona decyzją Ministra Kultury z [...] marca 1998 r. Po dokonaniu wskazanej zmiany zezwolenie obejmowało:
a) zbiorowe zarządzanie prawami pokrewnymi w zakresie artystycznych wykonań utworów muzycznych i słowno-muzycznych na następujących polach eksploatacji: utrwalanie, zwielokrotnianie określoną techniką, wprowadzanie do obrotu, publiczne odtwarzanie, najem, dzierżawę i nadawanie oraz
-
keyboard_arrow_right