Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 17 listopada 2020 r., sygn. II SA/Ol 671/20

Gry losowe

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Adam Matuszak (spr.) Sędziowie sędzia WSA Beata Jezielska sędzia WSA Bogusław Jażdżyk po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 17 listopada 2020 r. sprawy ze skargi Spółki A. na postanowienie Dyrektora Izby Administracji Skarbowej z dnia "[...]" nr "[...]" w przedmiocie odmowy zatwierdzenia akt weryfikacyjnych oddala skargę.

Uzasadnienie

Decyzją z "[...]"r. Naczelnik "[...]" Urzędu Celno-Skarbowego w Olsztynie (dalej: organ pierwszej instancji, NUC-S) odmówił zatwierdzenia akt weryfikacyjnych "[...]" (dalej: spółka, skarżąca), dotyczących prowadzenia działalności w zakresie produkcji automatów do gier hazardowych i obrotu tymi automatami.

W uzasadnieniu podał, że na podstawie art. 10 ustawy z dnia 15 grudnia 2016 r.

o zmianie ustawy o grach hazardowych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2017 r., poz. 88) w związku z art. 15j ust. 3 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz. U. z 2018 r., poz. 165, z późn. zm.), dalej: u.g.h., spółka złożyła Dyrektorowi Izby Administracji Skarbowej "[...]" (dalej: DIAS, organ odwoławczy) zgłoszenie prowadzenia działalności w zakresie produkcji lub dystrybucji automatów do gier, datowane na 24 kwietnia 2017 r. Następnie, wnioskiem z 28 lutego 2019 r. zwróciła się o przeprowadzenie urzędowego sprawdzenia, stosownie do § 18 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 31 grudnia 2018 r. w sprawie urzędowego sprawdzenia (Dz. U.

z 2019 r., poz. 2), dalej: "rozporządzenie". W wyniku weryfikacji dokumentacji załączonej do tego wniosku i sprawdzenia, o którym mowa w § 11 rozporządzenia, przeprowadzonego

7 marca 2019 r., stwierdzono m.in., że ewidencja wyprodukowanych lub magazynowanych automatów do gier prowadzona jest niezgodna z art. 15j ust. 5 u.g.h. i przepisami rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 29 marca 2017 r. w sprawie ewidencji automatów do gier (Dz. U. z 2017 r., poz. 698, z późn. zm.), gdyż uniemożliwia jednoznaczną identyfikację automatów do gier. Ustalenia z kontroli zawarto w protokole z urzędowego sprawdzenia z 11 marca 2019 r., a organ pierwszej instancji wyznaczył skarżącej termin 7 dni na spełnienie brakujących warunków. Spółka, w odpowiedzi z 18 marca 2019 r. stwierdziła m.in., że wskazanie w nazwie ewidencji wyprodukowanych lub magazynowanych urządzeń lub automatów do gier i nazwach kolumn w tej ewidencji sformułowania "urządzenia lub automaty do gier" zamiast "automaty do gier" jest prawidłowe. Na podstawie art. 110 ust. 1 ustawy z 16 listopada 2016 r. o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2018 r., poz. 508, z późn. zm.), dalej: "ustawa o KAS", organ pierwszej instancji 25 marca 2019 r. przeprowadził powtórne urzędowe sprawdzenie, w wyniku którego stwierdził, że spółka nie dostosowała prowadzonej ewidencji do obowiązujących przepisów prawa.

Zobacz także
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00