Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Łodzi z dnia 18 listopada 2020 r., sygn. II SAB/Łd 60/20

Dostęp do informacji publicznej

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi - Wydział II w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Sławomir Wojciechowski (spr.) Sędziowie: Sędzia WSA Magdalena Sieniuć Asesor WSA Anna Dębowska po rozpoznaniu w dniu 18 listopada 2020 r. na posiedzeniu niejawnym w trybie uproszczonym sprawy ze skargi D. K. na bezczynność Rady Gminy M. w przedmiocie udostępnienia informacji publicznej 1. stwierdza, że bezczynność organu miała miejsce bez rażącego naruszenia prawa; 2. umarza postępowanie w zakresie zobowiązania organu do załatwienia wniosku skarżącego; 3. zasądza od Rady Gminy M. na rzecz skarżącego D.K. kwotę 100 (sto) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania. dc

Uzasadnienie

Pismem z 22 lipca 2020 r. D.K. wniósł do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi skargę na bezczynność Rady Gminy M. w przedmiocie udostępnienie informacji publicznej określonej we wniosku z 13 lipca 2020 r. Skarżący zarzucił organowi naruszenie przepisów art. 8, art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej i art. 11b ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.

W jej uzasadnieniu skarżący wyjaśnił, że wnioskiem z 13 lipca 2020 r. przesłanym drogą elektroniczną wystąpił do organu o udostępnienie informacji publicznej w zakresie przesłania skanów protokołów wraz z załącznikami z Komisji Rolnictwa i Komisji Budżetowej za lata 2017 i 2018 Kadencji Radnych 2014-2018. Pismem z 20 lipca 2020 r. organ powiadomił skarżącego o wyznaczeniu nowego terminu załatwienia wniosku uzasadniając swoje opóźnienie znacznym nakładem pracy. Organ wyjaśnił, że przewidziane czynności polegać będą na wykonaniu skanów protokołów oraz anonimizacji danych osobowych zawartych w wyżej wymienionych protokołach. Zdaniem skarżącego powodem opóźnienia nie może być anonimizacja i skanowanie protokołów, które są podstawowymi czynnościami wykonywanymi przy udostępnianiu informacji publicznej na wniosek. Takie czynności powinny być wykonane w momencie ich wytworzenia (w latach 2017 i 2018) i umieszczenia w Biuletynie Informacji Publicznej. Takie działanie, zdaniem skarżącego, narusza zapisy ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej i ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym. W związku z powyższym skarżący wniósł o: pkt 1 - stwierdzenie, że organ pozostaje w bezczynności lub przewlekle prowadzi postępowanie w przedmiocie udostępnienia wnioskowanych informacji publicznych zgodnie z art. 149 § 1 pkt 3 p.p.s.a., pkt 2 - nakazanie organowi przekazania żądanej informacji publicznej zgodnie z art. 149 § 1 pkt 1 p.p.s.a., pkt 3 - zasądzenie na rzecz skarżącego zwrotu kosztów postępowania zgodnie z art. 200 p.p.s.a.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00