Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 5 listopada 2020 r., sygn. III SA/Lu 120/20

Ruch drogowy

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Jerzy Drwal Sędziowie: Sędzia WSA Anna Strzelec Sędzia WSA Iwona Tchórzewska (sprawozdawca) po rozpoznaniu w trybie uproszczonym na posiedzeniu niejawnym w dniu 5 listopada 2020 r. sprawy ze skargi [...] z siedzibą w [...], [...] na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej z dnia [...] stycznia 2020 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia 13 stycznia 2020 r., Dyrektor Izby Administracji Skarbowej utrzymał w mocy decyzję Naczelnika L. Urzędu Celno-Skarbowego w B. P. z dnia 31 października 2019 r., nakładającą na [...] [...] z siedzibą w [...] karę pieniężną w wysokości [...] zł za przejazd pojazdem nienormatywnym po drogach publicznych.

Zaskarżona decyzja została wydana w następującym stanie sprawy.

W dniu 16 maja 2019 r. na terenie przejścia granicznego w [...] wyjeżdżający w Polski pojazd członowy złożony z dwuosiowego ciągnika samochodowego oraz trzyosiowej naczepy ciężarowej, o numerach rejestracyjnych [...], został poddany kontroli, w ramach której dokonano między innymi pomiaru masy całkowitej. Pojazdem przewożony był ładunek - Poli(metylenofenyloizocyjanian) o masie brutto 23.960 kg, w kontenerze nr [...] Pomiaru masy całkowitej pojazdu dokonano przy użyciu wagi statycznej typu [...], nr [...], posiadającej świadectwo legalizacji ponownej. Wynik pomiaru masy całkowitej wagą statyczną, opisany w pkt 5b protokołu kontroli nr [...], wskazał na przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu o 40 kg (0,1%), przy przewidzianej przepisami prawa dopuszczalnej masie całkowitej wynoszącej 40000 kg. W wyniku kontroli nie stwierdzono natomiast przekroczenia dopuszczalnych nacisków osi pojazdów ani jego wymiarów zewnętrznych. Kierowca odmówił podpisania protokołu bez podania przyczyn.

W toku kontroli kierujący pojazdem [...] przedstawił: zezwolenie nr [...] dotyczące międzynarodowego przewozu drogowego rzeczy wydane dla [...] [...] z siedzibą w [...], międzynarodowy list przewozowy CMR z dnia 15 maja 2019 r. bez numeru, dokument sporządzony w języku niemieckim "Wywóz-dokument rozpoczynający procedurę", paszport seria/numer [...] oraz dowody rejestracyjne pojazdów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00