Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 30 listopada 2020 r., sygn. III SA/Gl 351/20
Oświata
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Magdalena Jankiewicz, Sędziowie Sędzia WSA Małgorzata Jużków (spr.), Sędzia NSA Krzysztof Wujek, po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 30 listopada 2020 r. sprawy ze skargi K. K. na decyzję Dyrektora Przedszkola "A" w G. z dnia [...]r. nr [...] w przedmiocie odmowy przyjęcia do przedszkola oddala skargę.
Uzasadnienie
Zaskarżonym rozstrzygnięciem nr [...] z [...] r. Dyrektor Przedszkola "A" w G., po rozpatrzeniu odwołania A. i R. K. (skarżący) nie znalazł podstaw do przyjęcia ich syna K.K. do przedszkola z racji zakończenia procesu rekrutacji i braku wolnych miejsc w placówce. Podtrzymał stanowisko Przewodniczącego Komisji Rekrutacyjnej w Przedszkolu Miejskim "A" w Zespole Przedszkoli Miejskich nr [...] z [...] r. o odmowie przyjęcia syna skarżących do tegoż Przedszkola. Podkreślił, że wobec wykorzystania w procesie rekrutacji systemu informatycznego członkowie Komisji nie mieli wpływu na wynik rekrutacji a w przypadku pojawienia się wolnych miejsc wnioski dotyczące dzieci nieprzyjętych w naborze z pierwszej preferencji zostaną poddane ponownej analizie.
Rozstrzygnięcie zapadło w poniższym stanie faktycznym i prawnym.
[...] r. skarżący złożyli wniosek o przyjęcie syna do Przedszkola "A" na rok szkolny 2019/2020. Wniosek nosił nr [...]. Kandydat uzyskał w rekrutacji 162 punkty, co nie wystarczyło do przyjęcia do preferowanego przedszkola. Ilość punktów odpowiadała minimalnej liczbie punktów uprawniającej do przyjęcia, ale z racji wielości dzieci, która uzyskała taką samą liczbę punktów na wolne miejsca przyjęto dzieci wybrane losowo przez system informatyczny. Wśród nich nie było syna skarżących.
[...] r. ogłoszono listę dzieci przyjętych i niezakwalifikowanych w postępowaniu rekrutacyjnym. Łącznie lista obejmowała [...] kandydatów, z których [...] zostało przyjętych. Tego samego dnia skarżący złożyli wniosek o sporządzenie uzasadnienia rozstrzygnięcia Komisji oraz podanie kryterium, które przesądzało, że dziecko z taką samą ilością punktów zostało przyjęte, a inne nie.