Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Białymstoku z dnia 20 listopada 2020 r., sygn. I SA/Bk 746/20

Środki unijne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Paweł Janusz Lewkowicz, Sędziowie sędzia WSA Jacek Pruszyński, asesor sądowy WSA Justyna Siemieniako (spr.), , po rozpoznaniu w Wydziale I w dniu 20 listopada 2020 r. na posiedzeniu niejawnym sprawy ze skargi K. C. na decyzję Zarządu Województwa P. z dnia [...] czerwca 2020 r. nr [...] w przedmiocie określenia kwoty przypadającej do zwrotu 1. uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą jej wydanie decyzję Zarządu Województwa P. z dnia [...] lutego 2020 r., nr [...], 2. zasądza od Zarządu Województwa P. na rzecz strony skarżącej K. C. kwotę 712 (słownie: siedemset dwanaście) zł tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

1. Decyzją z [...] lutego 2020 r., nr 22/2016 Zarząd Województwa P. - Instytucja Zarządzająca Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa P. na lata 2007-2013 (RPOWP) określił K. C., prowadzącemu działalność gospodarczą pod nazwą "Transport Ciężarowy K." (dalej powoływany także jako Beneficjent, skarżący) kwotę zobowiązania do zwrotu w wysokości 23.730,30 zł, w związku z realizacją projektu "Rozszerzenie działalności firmy Transport Ciężarowy K. najlepszym sposobem na jej efektywny rozwój" (dalej zwanym jako "projekt") na podstawie umowy o dofinansowanie nr [...] z [...] marca 2018 r., wraz z odsetkami liczonymi jak dla zaległości podatkowych liczonymi od dnia przekazania środków tj. [...] grudnia 2018 r. do dnia zwrotu.

W uzasadnieniu decyzji organ wskazał, że podął odpowiednie działania zapobiegawcze i naprawcze, z uwagi na stwierdzenie przez Instytucję Audytową — Izbę Administracji Skarbowej w B. nieprawidłowości w postaci dokonania przez Beneficjenta wydatków kwalifikowanych z naruszeniem zasad dotyczących udzielenia zamówień oraz wyboru wykonawców w transakcjach nie objętych ustawą Prawo zamówień publicznych. Zastosowanie zbyt wygórowanych warunków udziału w postępowaniu w zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia w odniesieniu do dostawy przesiewacza dwupokładowego na podłożu gąsienicowym w postaci określenia warunków: posiadania doświadczenia w wykonaniu dostawy co najmniej 5 sztuk przesiewaczy oraz funkcjonowania na rynku od co najmniej 5 lat, w ocenie Instytucji Audytowej mogło spowodować ograniczenie kręgu potencjalnych dostawców. Działanie Beneficjenta doprowadziło w efekcie do naruszenia sekcji 6.5.2 Zasada konkurencyjności, pkt. 8 o których mowa w Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 z dnia 19 lipca 2017 r. znak MR/H 2014-2020 23(3)07/2017 (dalej: "Wytyczne w zakresie kwalifikowalności". Powyższe naruszenia skutkowały zastosowaniem korekty finansowej zgodnie z poz. 12 załącznika do rozporządzeniem Ministra Rozwoju w sprawie warunków obniżenia wartości korekt finansowych - w wysokości 5% wydatków kwalifikowanych w projekcie, których część została rozliczona w ramach przekazanej skarżącemu zaliczki i refundacji we wniosku o płatność.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00