Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Opolu z dnia 19 października 2020 r., sygn. II SAB/Op 55/20

Dostęp do informacji publicznej

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Daria Sachanbińska Sędziowie Sędzia WSA Krzysztof Bogusz Sędzia WSA Elżbieta Kmiecik (spr.) po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 19 października 2020 r. sprawy ze skargi [...] [...] na bezczynność Rektora A w sprawie udostępnienia informacji publicznej 1) umarza postępowanie, 2) stwierdza, że organ dopuścił się bezczynności, 3) stwierdza, że bezczynność nie miała miejsca z rażącym naruszeniem prawa, 4) dalej idącą skargę oddala, 5) zasądza od Rektora A na rzecz skarżącego [...] [...] kwotę 100 (sto) złotych, tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi wniesionej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu przez [...] [...] (zwanego dalej: skarżącym) jest bezczynność Rektora A (zwanego dalej: Rektorem) w przedmiocie udostępnienia informacji publicznej.

Z akt sprawy wynika, że wnioskiem z dnia 3 lipca 2020 r., przesłanym za pośrednictwem poczty elektronicznej (na skrzynkę e-mail), skarżący wystąpił do Rektora A o udostępnienie - w trybie dostępu do informacji publicznej, uwierzytelnionych kopii oryginalnych dokumentów niewymagających przetwarzania, w postaci:

- oświadczenia Rektora A prof. dr hab. inż. [...] [...] z dnia 20 maja 2019 r., skierowanego do Sądu Okręgowego w [...] zawierającego w treści wypowiedzenie pełnomocnictwa adwokatowi M. J. w sprawie o sygnaturze akt [...];

- numeru repetytorium ww. oświadczenia;

- kserokopii wszystkich stron zeszytu korespondencyjnego ówczesnego Biura Rektora od 15 do 25 maja 2019 r. (ze zaanonimizowanymi danymi wrażliwymi, jeśli takie występują);

- rejestru z bazy EOD (Elektroniczny Obieg Dokumentów) nadanych przesyłek pocztowych przez ówczesne Biuro Rektora z maja 2019 r. (rejestr powinien zawierać informację o nadawcy, odbiorcy, datę nadania, numer przesyłki EOD);

- kserokopii potwierdzenia nadania listów poleconych (za potwierdzeniem odbioru) przez ówczesne Biuro Rektora z maja 2019 roku.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00