Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Łodzi z dnia 28 października 2020 r., sygn. III SA/Łd 664/20

Samorząd terytorialny

 

Dnia 28 października 2020 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi, Wydział III w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Krzysztof Szczygielski Sędziowie Sędzia WSA Ewa Alberciak Asesor WSA Małgorzata Kowalska (spr.) po rozpoznaniu w dniu 28 października 2020 roku na posiedzeniu niejawnym sprawy ze skargi Prokuratora Rejonowego w Łęczycy na uchwałę Rady Miejskiej w Piątku z dnia 24 czerwca 2020 roku nr XXI/124/20 w sprawie uchwalenia regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Piątek 1. stwierdza nieważność § 10 ust. 1, § 11, § 16 ust. 1 Załącznika Nr 1 do zaskarżonej uchwały; 2. oddala skargę w pozostałym zakresie .

Uzasadnienie

W dniu 24 czerwca 2020 r. Rada Miejska w Piątku podjęła uchwałę nr XXI/124/20 w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Piątek.

Prokurator Rejonowy w Łęczycy wystąpił do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi ze skargą na powyższą uchwałę, zarzucajac:

1. istotne naruszenie art. 90f ustawy o systemie oświaty (Dz. U. z 2019 r. poz. 1481 ze zm.) - dalej "u.s.o.", poprzez określenie w § 16 ust. 3 regulaminu wzoru wniosku o przyznanie zasiłku szkolnego, pomimo braku po stronie rady gminy upoważnienia do regulacji tej materii, które to zagadnienie uregulowane zostało w art. 90n ust. 4 u.s.o;

2. istotne naruszenie art. 90f u.s.o. poprzez określenie w § 22 regulaminu, iż w sprawach nieuregulowanych stosuje się przepisy ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, co jest niedopuszczalne z uwagi na hierarchię aktów prawnych;

3. istotne naruszenie art. 90f w zw. z art. 90n ust.6 u.s.o. poprzez określenie w § 10 regulaminu terminu składania wniosków o stypendia socjalne, podczas gdy materia ta uregulowana została w art. 90n ust. 6 u.s.o., zaś rada gminy nie była uprawniona do uregulowania tego zagadnienia, a nadto uregulowała je w sposób odmienny niż to uczyniono w ustawie;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00