Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 9 września 2020 r., sygn. III SA/Wa 2132/19

Podatek od nieruchomości

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Jarosław Trelka (sprawozdawca), Sędziowie asesor WSA Piotr Dębkowski, sędzia WSA Jacek Kaute, Protokolant referent Agnieszka Dominiak, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 9 września 2020 r. sprawy ze skargi D. S. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w W. z dnia [...] lipca 2019 r. nr [...] w przedmiocie ustalenia wymiaru podatku od nieruchomości za 2017 r. 1) stwierdza nieważność zaskarżonej decyzji oraz utrzymanej nią w mocy decyzji Burmistrza Miasta Z. z dnia [...] stycznia 2018 r. nr [...], 2) umarza postępowanie podatkowe, 3) zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego w W. na rzecz D. S. kwotę 4391 zł (słownie: cztery tysiące trzysta dziewięćdziesiąt jeden złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Burmistrz Miasta Z. ("Burmistrz", "Organ I instancji"), decyzją z [...] stycznia 2018 r., ustalił D. S., prowadzącemu działalność gospodarczą pod nazwą P. ("Strona", "Podatnik" lub "Skarżący") wysokość zobowiązania podatkowego w podatku od nieruchomości za 2017 r., z tytułu nieruchomości położonej w obrębie [...] w Z., nr ewidencyjny - działek [...] i [...]. Przedmiotem opodatkowania były działki wchodzące w skład Nadleśnictwa D. w Z., o powierzchni 9, 4006 ha. Wysokość zobowiązania ustalono na kwotę 83 665 zł. Organ opodatkował podatkiem od nieruchomości grunt o pow. 94 006 m2, wg stawki właściwej dla gruntów związanych z działalnością gospodarczą, wynoszącej w 2017 r. 0, 89 zł.

Uzasadniając rozstrzygnięcie Burmistrz wskazał, że Skarżący, zawierając umowę dzierżawy z Nadleśnictwem D., przejął na siebie obowiązki związane z rekultywacją terenów powykopaliskowych. Prowadzenie działalności rekultywacyjnej przez przedsiębiorstwo jest prowadzeniem działalności gospodarczej. Tym bardziej zawarcie umowy (w celu rekultywacji gruntu) pomiędzy Nadleśnictwem, a Stroną, jednoznacznie wskazuje, że prowadzi ona w tym zakresie działalność gospodarczą. Zdaniem Organu grunty powykopaliskowe do momentu przywrócenia na nich działalności leśnej wskutek stosownych prac rekultywacyjnych, do których zobowiązany jest posiadacz gruntów, należy uznać za zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00