Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Łodzi z dnia 8 września 2020 r., sygn. II SA/Łd 52/20

Czystość i porządek

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi - Wydział II w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Sławomir Wojciechowski (spr.) Sędziowie: Sędzia WSA Robert Adamczewski Asesor WSA Anna Dębowska po rozpoznaniu w dniu 8 września 2020 r. na posiedzeniu niejawnym w trybie uproszczonym skargi Prokuratora Rejonowego w Zduńskiej Woli na uchwałę Rady Gminy i Miasta Szadek z dnia 26 czerwca 2019 r. nr VIII/61/2019 w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy i Miasta Szadek stwierdza nieważność § 4 zaskarżonej uchwały w części dotyczącej zapisu "z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2020 r." oraz § 6 ust. 1 w części dotyczącej zapisu "oraz instruowanie użytkowników nieruchomości o sposobie korzystania z pojemnika", § 7 ust. 1, § 10 ust. 1 pkt 1 i 2, § 11 Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy i Miasta Szadek, stanowiącego załącznik do zaskarżonej uchwały. A. P.

Uzasadnienie

Prokurator Rejonowy w Zduńskiej Woli wniósł do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi skargę na uchwałę Nr VIII/61/2019 Rady Gminy i Miasta Szadek z dnia 26 czerwca 2019 roku w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy i Miasta Szadek wraz z załącznikiem. Uchwale tej zarzucił istotne naruszenie przepisów art. 7 i art. 94 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 250 - dalej w skrócie "ustawa") oraz art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 446), poprzez:

1. przekroczenie delegacji ustawowej i zobowiązanie w § 6 ust. 1 załącznika do uchwały właścicieli nieruchomości do instruowania użytkowników nieruchomości o sposobie korzystania z pojemnika;

2. przekroczenie delegacji ustawowej i nałożenie w § 7 ust. 1 załącznika do uchwały na właścicieli nieruchomości obowiązku ustawienia pojemnika na odpady komunalne w miejscach łatwo dostępnych zarówno dla ich użytkowników jak i dla pracowników odbiorcy oraz w sposób niepowodujący utrudnień dla mieszkańców nieruchomości lub osób trzecich;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00