Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Kielcach z dnia 15 września 2020 r., sygn. II SA/Ke 167/20

Administracyjne postępowanie

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Renata Detka, Sędziowie Sędzia WSA Jacek Kuza, Sędzia WSA Dorota Pędziwilk-Moskal (spr.), Protokolant Starszy inspektor sądowy Urszula Opara, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 15 września 2020 r. sprawy ze skargi Ewy H. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach z dnia 6 listopada 2019 r. znak: [...] w przedmiocie odmowy stwierdzenia nieważności decyzji oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia 6 listopada 2019 r. znak: [...] Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Kielcach, po rozpoznaniu wniosków o ponowne rozpatrzenie sprawy Ewy H. i Krzysztofa H., utrzymało w mocy decyzję własną z dnia 2 września 2019 r. znak: [...], którą odmówiono stwierdzenia nieważności decyzji Wójta Gminy K.z dnia 21 grudnia 2018 r. znak: [...] ustalającą na wniosek [...] S.A. lokalizację inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na budowie stacji bazowej telefonii komórkowej [...].

W uzasadnieniu decyzji Kolegium podkreśliło, że niniejsza sprawa dotyczy trybu nadzwyczajnego stanowiącego dopuszczalny wyjątek od zasady trwałości decyzji ostatecznych, którego cechą jest ograniczenie przedmiotu postępowania wyłącznie do rozpoznania i rozstrzygnięcia sprawy procesowej, a więc badania zaistnienia przesłanek nieważności decyzji ostatecznej.

Jak wskazało Kolegium postępowanie w sprawie zakończonej decyzją ostateczną o stwierdzenie nieważności której wniosły strony reguluje ustawa z dnia 27 maja 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r. poz. 1945 r.) zwana dalej "p.z.p.", określając zakres i sposoby postępowania w sprawach przeznaczania terenów na określone cele oraz ustalania zasad ich zagospodarowania i zabudowy. Kolegium wyjaśniło, że w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego określenie sposobów zagospodarowania i warunków zabudowy terenu - jeżeli chodzi o lokalizację inwestycji celu publicznego - ustala się w drodze decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego. Wskazało, że do inwestycji celu publicznego zalicza się m.in. budowę obiektów łączności publicznej, pod pojęciem których rozumieć należy infrastrukturę telekomunikacyjną służącą zapewnieniu publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 1489 ze zm.), czyli usługę telekomunikacyjną dostępną dla ogółu użytkowników.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00