Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 5 sierpnia 2020 r., sygn. IV SA/Wa 418/20

Ochrona środowiska

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Anna Szymańska (spr.), Sędziowie asesor WSA Paweł Dańczak, sędzia WSA Anita Wielopolska, Protokolant st. sekr. sąd. Karolina Heman, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 5 sierpnia 2020 r. sprawy ze skargi [...] z siedzibą w [...] na decyzję Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia [...] grudnia 2019 r. nr [...] w przedmiocie wymierzenia kary pieniężnej oddala skargę

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi jest decyzja Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej (dalej jako: "Minister") z [...] grudnia 2019 r. [...] wydana na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 w zw. z art. 127 § 2 k.p.a. po rozpoznaniu odwołania N. JSC (dalej: "strona", "spółka", "skarżący") od decyzji Dyrektora Urzędu Morskiego w [...] z [...] grudnia 2017 r. nr [...], w sprawie wymierzenia kary pieniężnej w wysokości 16000 SDR, co według tabeli kursowej z 13 grudnia 2017 r. publikowanej przez NBP stanowi równowartość 80889,60 zł - za używanie w polskich obszarach morskich paliwa z niedozwoloną zawartością siarki przez statek "[...]" (numer [...]: [...]).

W sprawie ustalono następujący stan faktyczny i prawny:

Statek "[...]" przypłynął z portu [...] ([...]) do portu w [...] w dniu [...] grudnia 2017 r. W dniu [...] grudnia 2017 r. z upoważnienia Dyrektora Urzędu Morskiego w [...] inspektor Urzędu Morskiego w [...], zgodnie z przepisami ustawy z 16 marca 1995 r. o zapobieganiu zanieczyszczania morza przez statki (Dz. U. z 2017 r. poz. 2000, ze zm.), dalej jako: "ustawa", przeprowadził inspekcję siarkową na tym statku (tj. sprawdzenie zawartości siarki w paliwie używanym przez statek) - w reakcji na alert zamieszczony w systemie THETIS-EU, przez [...] służby. Mianowicie na podstawie zdalnej detekcji przeprowadzonej [...] października 2017 r. służby [...] stwierdziły, że statek ten używa w obszarze kontroli emisji tlenków siarki (tzw. region [...]) paliwa o zawartości siarki 0,229%. Tymczasem zawartość siarki w paliwie żeglugowym używanym w granicach regionu [...] nie może przekraczać 0,10% m/m. Wielkość dopuszczalnego współczynnika określa załącznik VI do Międzynarodowej konwencji o zapobieganiu zanieczyszczania morza przez statki, 1973 r., sporządzonej w [...] [...] listopada 1973r., zmienionej protokołem uzupełniającym sporządzonym w [...] [...] lutego 1978 r. oraz Protokołem uzupełniającym sporządzonym w [...] [...] września 1997 r., dalej "Konwencja [...]".

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00