Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 6 sierpnia 2020 r., sygn. VI SA/Wa 68/20

Inne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Joanna Wegner (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Dorota Dziedzic-Chojnacka Sędzia WSA Tomasz Sałek Protokolant ref. Anna Arendt po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 6 sierpnia 2020 r. sprawy ze skargi B.Sp. z o.o. z siedzibą we [...] na decyzję Głównego Inspektora Farmaceutycznego z dnia [...] listopada 2019 r. nr [...] w przedmiocie nakazu zaprzestania reklamy i nałożenia kary pieniężnej oddala skargę

Uzasadnienie

Decyzją z [...] listopada 2019 r., nr Główny Inspektor Farmaceutyczny utrzymał w zaskarżonej części w mocy decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego z [...] czerwca 2018 r., którą stwierdzono, że B. Sp. z o. o. prowadząca aptekę ogólnodostępną "[...]" w P. naruszyła zakaz, o którym mowa w art. 94a ust. 1 ustawy z 6 września 2001 r. - Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2017 r., poz. 2211 ze zm.), zwanej dalej "u.p.f.", nakazano zaprzestanie prowadzenia reklamy tej apteki oraz, na podstawie art. 129b ust. 1 i 2 u.p.f., nałożono na przedsiębiorcę karę pieniężną w kwocie 10 000 złotych.

Decyzję wydano w następujących okolicznościach sprawy.

W czerwcu 2015 r. zawiadomiono Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego w P. o tym, że w aptekach o nazwie "[...]" uruchomiono program lojalnościowy oraz, że kolportowane są tam gazetki reklamowe. Zawiadamiający załączył zieloną, plastikową "kartę pacjenta" - oznaczoną nazwą "[...]" oraz informacją, iż jest ona "własnością [...]" oraz gazetkę reklamową "[...]", zawierającą zdjęcia opakowań produktów leczniczych i innych produktów wraz z informacją o ich cenach oraz o tym, że obowiązują one we wrześniu 2015 r. W kolejnych miesiącach 2015 r. wpływały do organu kolejne, podobne zawiadomienia, ale dotyczące innych aptek funkcjonujących pod nazwą "[...]". W odpowiedzi na wezwania kierowane przez organ, skarżąca wyjaśniła, że nie jest organizatorem programu "Karta Pacjenta" ani nie posiada informacji na ten temat, jak też nie wie kto zlecił drukowanie gazetki reklamowej. Nie udzieliła natomiast informacji o obowiązujących we wrześniu 2015 r. cenach produktów leczniczych opisanych w gazetce. Przesłuchana w charakterze świadka - kierownik apteki zaprzeczyła temu, by w aptece prowadzony był program lojalnościowych, podała natomiast, że gazetki reklamowe są kolportowane w cyklach miesięcznych i są dostępne dla pacjentów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00