Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 9 lipca 2020 r., sygn. VII SA/Wa 1838/19

Straż pożarna

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Mirosława Kowalska, Sędziowie sędzia WSA Mirosław Montowski, sędzia WSA Grzegorz Rudnicki (spr.), po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 9 lipca 2020 r. sprawy ze skargi P Sp. z o.o. w [...] na decyzję [...]Komendanta Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej z dnia [...] czerwca 2019 r. nr [...] w przedmiocie nakazu wykonania obowiązków z zakresu ochrony przeciwpożarowej oddala skargę

Uzasadnienie

Uzasadnienie.

Zaskarżoną decyzją z [...] czerwca 2019 r. nr [...],[...]Komendant Wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej (dalej: "[...]KWPSP") działając na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (dalej: "k.p.a."), po rozpatrzeniu odwołania [...] Sp. z o. o. w [...] (dalej: "Spółka") - utrzymał w mocy decyzję Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej [...] (dalej: "KMPSP") z [...]kwietnia 2019 r. znak [...] w sprawie poprawy warunków ochrony przeciwpożarowej w budynku [...] przy Al. [...].

W uzasadnieniu zaskarżonego postanowienia organ omówił stan faktyczny sprawy wskazując, że przedstawiciel KMPSP przeprowadził w ww. obiekcie czynności kontrolno-rozpoznawcze między innymi w zakresie kontroli przestrzegania przepisów przeciwpożarowych, co opisano w protokole z [...] lutego 2019 r., który został podpisany bez zastrzeżeń przez stronę.

Pismem z 12 marca 2019 r. KMPSP zawiadomił stronę o wszczęciu postępowania administracyjnego oraz o możliwości wniesienia w terminie 14 dni od dnia otrzymania zawiadomienia pisemnych wyjaśnień, zastrzeżeń oraz wniosków dowodowych.

Pismem z 1 kwietnia 2019 r. Spółka odniosła się do zawiadomienia o wszczęciu postępowania podnosząc, że dokonuje stosownych "przeglądów technicznych i czynności konserwujących oświetlenia awaryjnego zgodnie z wymaganiami przepisów". Wskazała również, że w obowiązujących przepisach nie ma wymogu okresowego sprawdzania natężenia prawidłowo zaprojektowanego i wykonanego oświetlenia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00