Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 14 lipca 2020 r., sygn. III SA/Po 13/20

Środki unijne

 

Dnia 14 lipca 2020 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Marzenna Kosewska Sędziowie WSA Walentyna Długaszewska WSA Mirella Ławniczak (spr.) Protokolant: st. sekr. sąd. Małgorzata Błoszyk po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 14 lipca 2020 roku przy udziale sprawy ze skargi M. R. na decyzję Dyrektora [...] Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w [...] z dnia [...] listopada 2019 r. nr [...] w przedmiocie odmowy przyznania płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego na rok 2018 oddala skargę

Uzasadnienie

W dniu [...] czerwca 2018 r M. R. złożyła w Biurze Powiatowym ARiMR w P. wniosek o przyznanie płatności na rok 2018 do Jednolitej Płatności Obszarowej, płatności za zazielenienie, płatności redystrybucyjnej oraz płatności dla młodych rolników.

Decyzją z dnia [...] kwietnia 2019 r., o nr [...] Kierownik Biura Powiatowego ARiMR w P. przyznał skarżącej płatność JPO, na zazielenienie i płatności redystrybucyjną, odmówił jednak przyznania płatności dla młodych rolników.

W uzasadnieniu organ wskazał, że wnioskodawczyni nie spełnia warunków płatności dla młodych rolników w rozumieniu art. 50 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 1307/2013 w związku z art. 49 rozporządzenia delegowanego komisji (UE) nr 639/2014 z dnia 11 marca 2014 r w sprawie uzupełnienia rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1307/2103 ustanawiającego zapisy dotyczące płatności bezpośrednich dla rolników na podstawie systemów wsparcia w ramach wspólnej polityki rolnej oraz zmiany załącznika X do tego rozporządzenia). Organ przyjął na gruncie tych przepisów, że sytuacja, w której mąż skarżącej z którym zostaje ona w związku małżeńskim od 2003 roku rozpoczął działalność rolniczą już w roku 2001, a wnioski o płatności składane były od roku 2013, to tym samym przekroczony został termin 5 lat prowadzenia działalności rolniczej przed pierwszym złożeniem wniosku o płatności. W konsekwencji skarżąca jako producentka nie spełnia warunków do uzyskania płatności dla młodych rolników.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00