Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 30 czerwca 2020 r., sygn. II SA/Ol 166/20

Kara administracyjna

 

Dnia 30 czerwca 2020 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Katarzyna Matczak Sędziowie sędzia WSA Tadeusz Lipiński (spr.) sędzia WSA Bogusław Jażdżyk po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 30 czerwca 2020 roku sprawy ze skargi "B" K. B. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej z dnia [...], nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za naruszenie przepisów ustawy o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów oraz obrotu paliwami opałowymi I. uchyla zaskarżoną decyzję oraz utrzymaną nią w mocy decyzję organu I instancji; II. zasądza od Dyrektora Izby Administracji Skarbowej na rzecz skarżącego kwotę [...] zł (słownie: [...] złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia "[...]", Naczelnik "[...]" Urzędu Celno-Skarbowego w "[...]" (dalej: organ I instancji) nałożył na przewoźnika - "B" K. B. (dalej: skarżący) karę pieniężną w wysokości 10.000 zł za niewywiązywanie się z obowiązku, o którym mowa w art. 10a ust. 1 ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów oraz obrotu paliwami opałowymi (Dz. U. z 2018 r., poz. 2332 ze zm.; dalej: ustawa o SENT), tj. niezapewnienie przekazywania aktualnych danych geolokalizacyjnych środka transportu objętego zgłoszeniem przewozowym "[...]". Organ I instancji wskazał, że w dniu "[...]" funkcjonariusze Służby Celno-Skarbowej przeprowadzili kontrolę przewozu towaru objętego pozycją "[...]", tj. "[...]", przewożonego zespołem pojazdów o numerach rejestracyjnych "[...]", i stwierdzili, że wskazany w zgłoszeniu przewozowym lokalizator nr "[...]" nie przekazywał sygnału GPS. W konsekwencji całość trasy przewozu nie była przekazywana do rejestru zgłoszeń SENT, zaś pierwsze dane lokalizacyjne stwierdzono w systemie w dniu "[...]" w miejscu docelowym. Przedstawiona przez przewoźnika mapa trasy przejazdu stanowi wydruk z używanego przez niego systemu, nie jest natomiast trasą przejazdu przekazaną do rejestru zgłoszeń SENT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00