Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Białymstoku z dnia 3 czerwca 2020 r., sygn. I SA/Bk 443/20

Celne postępowanie; Opłaty administracyjne

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Dariusz Marian Zalewski, Sędziowie sędzia WSA Małgorzata Anna Dziemianowicz (spr.), sędzia WSA Andrzej Melezini, Protokolant st. sekretarz sądowy Beata Borkowska, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 3 czerwca 2020 r. sprawy ze skargi G. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w B. z dnia [...] lutego 2020 r. nr [...] w przedmiocie określenia wysokości zobowiązania w podatku akcyzowym z tytułu naruszenia warunków zwolnienia od akcyzy wewnątrzwspólnotowego nabycia paliwa silnikowego przeznaczonego do użycia podczas transportu oddala skargę

Uzasadnienie

Naczelnik Urzędu Skarbowego w S. decyzją nr [...] z dnia [...] listopada 2019 r. określił J. G. prowadzącemu działalność gospodarczą pod firmą G., wysokość zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym z tytułu naruszenia w dniu 2 lipca 2016 r. warunków zwolnienia od akcyzy nabycia wewnątrzwspólnotowego paliwa silnikowego przeznaczonego do użycia podczas transportu w pojeździe nr rej. [...] na kwotę 614 zł z terminem płatności na dzień 25 sierpnia 2016 r.

W dniu [...] grudnia 2019 r. do Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w B. (dalej: "DIAS") wpłynęło odwołanie od ww. decyzji, w którym skarżący wniósł o uchylenie w całości zaskarżonej decyzji Naczelnika Urzędu Skarbowego w S. z dnia [...] listopada 2019 r. o nr [...] i przekazanie sprawy do ponownego rozpatrzenia albowiem zachodzi potrzeba przeprowadzenia postępowania dowodowego w znacznej części.

DIAS, decyzją z dnia [...] lutego 2020 r. nr [...], utrzymał w mocy ww. decyzję organu pierwszej instancji. W uzasadnieniu wskazał, że zgromadzony w sprawie materiał dowodowy jest bezsporny. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej strona użytkowała ciągnik V. o nr rej. [...]. Przy użyciu ww. pojazdu w okresie od dnia 30 maja 2016 r. do dnia 7 lipca 2016 r. zrealizowano usługi transportowe na terenie Unii Europejskiej. Ciągnik o nr rej. [...] wraz z naczepą kierowany przez S. M. wyjechał z S. w dniu [...] maja 2016 r. (stan licznika 41.143 km pełny bak) i po wykonaniu przewozów ładunków na terenie Unii Europejskiej powrócił do S. w dniu 7 lipca 2016 r. (stan licznika 56.898 km). Z karty pracy kierowcy oraz listy tankowań pojazdu wynika, że w okresie od dnia 30 maja 2016 r. do dnia 7 lipca 2016 r. pojazd był wielokrotnie tankowany paliwem zakupionym na terenie Unii Europejskiej. Po wykonaniu wskazanego kursu, zgodnie z zasadami obowiązującymi w firmie, kierowca na terenie bazy w dniu 7 lipca 2016 r. dotankował samochód do pełna (zgodnie z kartą pracy kierowcy dotankowano 746 litrów oleju napędowego). Jak wynika z zeznań świadka - pracownika firmy G., obowiązkiem kierowców, służącym między innymi zapobieganiu nadużyciom i rozliczaniu zużycia paliwo, było dotankowywanie do pełna pojazdów po powrocie z trasy i zdawanie samochodów z pełnymi zbiornikami. Powyższa praktyka obowiązywała wszystkich kierowców. Następnie, w związku z planowanym w dniu [...] lipcem 2016 r. wyjazdem samochodu nr rej. [...] do Rosji, paliwo w ilości 1.270 litrów zostało zlane ze zbiornika samochodu do zbiornika podziemnego na terenie bazy użytkowanej przez stronę. Powyższe w sposób bezsporny potwierdza, iż naruszono warunki zwolnienia od akcyzy paliwa silnikowego zakupionego w innym państwie członkowskim i przemieszczonego na teren kraju w zbiorniku samochodu nr rej. [...].

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00