Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 28 maja 2020 r., sygn. II SAB/Sz 31/20
Dostęp do informacji publicznej
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Katarzyna Grzegorczyk-Meder (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Marzena Iwankiewicz, Sędzia WSA Arkadiusz Windak po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 28 maja 2020 r. sprawy ze skargi Niezależnego Samorządnego Związku Zawodowego [...] w K. na bezczynność Dyrektora Aresztu [...] w K. w przedmiocie udostępnienia informacji publicznej I. zobowiązuje Dyrektora Aresztu [...] w K. do rozpoznania wniosku skarżącego Niezależnego Samorządnego Związku Zawodowego [...] w K. w terminie 14 dni od dnia zwrotu akt administracyjnych wraz z wyrokiem ze stwierdzeniem jego prawomocności, II. stwierdza, że bezczynność Dyrektora [...] w K. nie miała miejsca z rażącym naruszeniem prawa, III. oddala wniosek skarżącego o wymierzenie grzywny, IV. zasądza od Dyrektora [...] w K. na rzecz Niezależnego Samorządnego Związku Zawodowego [...] w K. kwotę [...]([...]) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.
Uzasadnienie
Wnioskiem z [...] lutego 2020 r. N. S. Z. Z. F. i P. W. O. T. w A. Ś. w K., na podstawie art. 10 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429), zwrócił się do Dyrektora Aresztu Śledczego w K. o udostępnienie informacji publicznej dotyczącej podziału środków finansowych przeznaczonych na nagrody wszystkich funkcjonariuszy, którzy otrzymali, bądź nie otrzymali nagród w miesiącu czerwcu 2019 r., zgodnie z załączoną do wniosku tabelą. Zakres wnioskowanych danych obejmował: zajmowane stanowisko, datę przyjęcia do służby, stopień, kwotę, uzasadnienie dlaczego funkcjonariusz nie otrzymał nagrody (kara, L4 itp.).
Dyrektor Aresztu Śledczego pismem z dnia [...] lutego 2020 r. poinformował wnioskodawcę, że udostępnianie informacji, o które wnosi nie jest możliwe w trybie przepisów ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Zdaniem Dyrektora, dane zawarte w przesłanej tabeli pozwalają na identyfikację funkcjonariuszy. Obowiązujące przepisy prawa nie pozwalają na udostępnienie Zarządowi Terenowemu NSZZFiPW w K. żądanych przez niego informacji, które - nawet gdyby uznać, że miały charakter informacji publicznej w rozumieniu ustawy o dostępie do informacji publicznej dotyczyły w istocie wyłącznie danych osobowych funkcjonariuszy Aresztu Śledczego w K..