Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 28 kwietnia 2020 r., sygn. II SA/Sz 247/20

Ochrona zwierząt

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia NSA Stefan Kłosowski po rozpatrzeniu w dniu 28 kwietnia 2020 r. na posiedzeniu niejawnym sprawy ze sprzeciwu Burmistrza B. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...] r. Nr [...] w przedmiocie odmowy wydania decyzji dotyczącej odłowu, odłowu wraz z uśmierceniem lub odstrzale redukcyjnym dzików uchyla zaskarżoną decyzję

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] grudnia 2019 r. nr [...] Starosta B. działając na podstawie art. 45 ust. 3 ustawy z dnia 13 października 1995 r. Prawo łowieckie (Dz.U. z 2018 r. poz. 2033 ze zm.), po rozpatrzeniu wniosku Burmistrza Miasta B., odmówił wydania decyzji dotyczącej odłowu, odłowu wraz z uśmierceniem lub odstrzału redukcyjnego dzików w liczbie 6 szt. w Mieście B..

Starosta wskazał w uzasadnieniu decyzji, że wnioskiem z dnia [...] stycznia 2019 r. Burmistrz B. wystąpił o podjęcie działań stosownie do art. 45 ust. 3 ustawy Prawo Łowieckie, w celu odłowienia, odłowienia wraz z uśmierceniem lub odstrzału redukcyjnego dzików z terenu Miasta B.. Decyzją z dnia [...] marca 2019 r. Starosta odmówił wydania decyzji dotyczącej odłowu, odłowu wraz z uśmierceniem lub odstrzale redukcyjnym dzików w liczbie 6 szt. w Mieście B.. Burmistrz B. złożył odwołanie. Samorządowe Kolegium Odwoławcze decyzją z dnia [...] maja 2019 r. uchyliło w całości zaskarżoną decyzję i przekazało sprawę do ponownego rozpatrzenia. Kolegium zwróciło uwagę na brak zakwalifikowania przez Starostę, "które z wymienionych przez wnioskodawcę miejsc (obiektów) należy traktować jako obiekty użyteczności publicznej." Organ II instancji zalecił, aby Starosta określił w szczególności czy obiekty parku miejskiego, rodzinne ogrody działkowe oraz teren zakładu komunikacji miejskiej należy traktować jako obiekty użyteczności publicznej i na tej podstawie wydał prawidłową decyzję.

Decyzją z dnia [...] sierpnia 2019 r. Starosta ponownie odmówił wydania decyzji dotyczącej odłowu, odłowu wraz z uśmierceniem lub odstrzale redukcyjnym dzików. Stosując się do zaleceń SKO określono, które z wymienionych przez wnioskodawcę miejsc (obiektów) i na jakiej podstawie zalicza do obiektów użyteczności publicznej. Burmistrz B. złożył odwołanie. Samorządowe Kolegium Odwoławcze decyzją z dnia [...] listopada 2019 r. uchyliło w całości zaskarżoną decyzję i przekazało sprawę do ponownego rozpatrzenia. Kolegium nie zgodziło się z interpretacją, że "nawet gdyby wszystkie wskazane przez wnioskodawcę miejsca były obiektami użyteczności publicznej, to i tak nie zostały spełnione przesłanki z art. 45 ust. 3 Prawa łowieckiego ponieważ stwarzane zagrożenia dla życia i zdrowia przebywających tam ludzi nie jest stwarzaniem szczególnego zagrożenia dla prawidłowego funkcjonowania tych obiektów". Kolegium zaleciło aby Starosta jednoznacznie określił czy twierdzenie strony

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00