Wyrok WSA w Rzeszowie z dnia 11 marca 2020 r., sygn. II SA/Rz 1476/19
Transport
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie w składzie następującym: Przewodniczący SNSA Małgorzata Wolska Sędziowie WSA Ewa Partyka WSA Piotr Godlewski /spr./ Protokolant specjalista Anna Mazurek - Ferenc po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 11 marca 2020 r. sprawy ze skargi M. A. prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą Usługi Transportowe [...] "[...]" M. A. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] października 2019 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za naruszenie przepisów o transporcie drogowym -skargę oddala-
Uzasadnienie
II SA/Rz 1476/19
U z a s a d n i e n i e
Przedmiotem skargi M. A. prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą "[...]" w [...] jest decyzja Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] października 2019 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej za naruszenie przepisów o transporcie drogowym.
W toku przeprowadzonej przez inspektorów inspekcji transportu drogowego w siedzibie skarżącego kontroli obejmującej okres od [...] marca do [...] lipca 2018 r. ustalono, że posiadał on licencję nr[...] dot. międzynarodowego zarobkowego przewozu drogowego rzeczy oraz zezwolenie nr [...] na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego. W okresie 6 miesięcy objętych kontrolą, przewozy na rzecz przedsiębiorcy na stanowisku kierowcy wykonywało [...] kierowców. Kontrola została udokumentowana protokołem z [...] marca 2019 r. nr [...].
W następstwie poczynionych w toku kontroli ustaleń, decyzją z [...] marca 2019 r. nr [...] Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego nałożył na skarżącego karę pieniężną w wysokości 15 000 zł z tytułu naruszeń określonych w lp. 5.1, lp. 5.2, lp. 5.3, lp. 5.5, lp. 5.6, lp. 5.11, lp. 6.3.16 załącznika nr 3 do ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2017 r., poz. 2200 ze zm., dalej: u.t.d.), tj. przekroczeń maksymalnego dziennego czasu prowadzenia pojazdu, przekroczeń maksymalnego czasu prowadzenia pojazdu bez przerwy, skrócenia dziennego czasu odpoczynku, przekroczeń tygodniowego czasu prowadzenia pojazdu, przekroczeń całkowitego czasu prowadzenia pojazdu w ciągu dwóch kolejnych tygodni, nieudostępnienia podczas kontroli w przedsiębiorstwie wykresówek oraz pobranych i przechowywanych danych z karty kierowcy i tachografu cyfrowego - za każdy dzień w odniesieniu do każdego kierowcy.