Orzeczenie
Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 23 marca 2020 r., sygn. II SA/Gl 1289/19
Budowlane prawo
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Beata Kalaga-Gajewska, Sędziowie Sędzia NSA Bonifacy Bronkowski (spr.), Sędzia WSA Renata Siudyka, Protokolant Katarzyna Czabaj, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 11 marca 2020 r. sprawy ze skargi P. M. na decyzję Wojewody Śląskiego z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie pozwolenia na budowę 1. uchyla zaskarżoną decyzję, 2. zasądza od Wojewody Śląskiego na rzecz skarżącego kwotę 500 (pięćset) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania
Uzasadnienie
Po rozpoznaniu wniosku [A] Sp. z o.o. w W. (dalej też jako inwestor) z dnia 12 kwietnia 2017 r. Starosta [...] (dalej jako Starosta lub organ) decyzją nr [...] z dnia [...] r. zatwierdził projekt budowlany i udzielił w/w inwestorowi pozwolenia na budowę stacji bazowej transmisji danych [A] Sp. z o.o. [...], w skład której wejdą wieża telekomunikacyjna wraz z systemem anten, kontener techniczny, zasilanie energią elektryczną oraz ogrodzenie przy ul. [...], działka nr 1 w M.
Po rozpoznaniu odwołania wniesionego przez właścicieli działek sąsiednich z planowaną inwestycją, Wojewoda Śląski decyzją z dnia [...] r. nr [...] powyższą decyzję Starosty uchylił i przekazał mu sprawę do ponownego rozpatrzenia.
W uzasadnieniu tej decyzji Wojewoda analizując dostarczone przez inwestora opracowania odnoszące się do kwalifikacji projektowanego przedsięwzięcia pod względem możliwości znaczącego oddziaływania na środowisko stwierdził, że opracowania te nie są ze sobą spójne, a poszczególne parametry instalowanych anten określone zostały inaczej w projekcie budowlanym, a inaczej w opracowaniach przedłożonych dodatkowo w toku postępowania odwoławczego, co uniemożliwia organowi przeprowadzenie rzetelnej oceny przedstawionego projektu budowlanego. W szczególności w kwalifikacji przedsięwzięcia uwzględniającej zsumowaną równoważną moc promieniowania anten (data wpływu do organu 6 marca 2018 r.) inwestor zmienił wielkości dopuszczalnych maksymalnych tiltów - z 10° (jak przewidywał projekt budowlany) na 5° i 6°.