Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 5 lutego 2020 r., sygn. II SA/Wa 1933/19

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Tomasz Szmydt, Sędzia WSA Izabela Głowacka-Klimas (spr.), Sędzia WSA Andrzej Kołodziej, po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 5 lutego 2020 r. sprawy ze skargi A. K. na postanowienie Szefa Krajowej Administracji Skarbowej z dnia [...] lipca 2019 r. nr [...] w przedmiocie odmowy wszczęcia postępowania uchyla zaskarżone postanowienie oraz utrzymane nim w mocy postanowienie Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w [...] z dnia [...] kwietnia 2019 r.

Uzasadnienie

Szef Krajowej Administracji Skarbowej (dalej Szef KAS) postanowieniem

z [...] lipca 2019 r., nr [...], na podstawie art. 138 § 1 pkt 1

w związku z art. 144 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2018 r. poz. 2096, ze zm.; dalej "Kpa."), po rozpoznaniu zażalenia A. K. na postanowienie Dyrektora Izby Administracji Skarbowej

w [...] (dalej Dyrektor Izby) z [...] kwietnia 2019 r., nr [...]

o odmowie wszczęcia postępowania w sprawie wydania decyzji administracyjnej

w przedmiocie stosunku służbowego, utrzymał w mocy postanowienie Dyrektora Izby.

Do wydania postanowienia Szefa KAS doszło w następującym stanie sprawy.

Pismem z [...] lutego 2019 r. A. K. (skarżący) wezwał Dyrektora Izby

do wydania decyzji administracyjnej w przedmiocie stosunku służbowego.

W uzasadnieniu wskazał, że jest osobą, która nie otrzymała propozycji służby/pracy

w KAS. Podniósł, że zgodnie z orzecznictwem NSA same propozycje nie rodzą skutków prawnych, rodzą je dopiero dalsze czynności prawne (przyjęcie propozycji lub jej odrzucenie), a rozstanie ze służbą powinno mieć formę decyzji w przedmiocie stosunku służbowego. Skarżący wyjaśnił, że otrzymał mianowanie do służby i podstawa prawna jego stosunku służbowego ma charakter administracyjnoprawny, w którym organ jednostronnie i władczo kształtuje sytuację prawną funkcjonariusza. W konsekwencji powyższej okoliczności zarówno akt mianowania do służby, jak i akt zwalniający

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00