Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 10 lutego 2020 r., sygn. VI SA/Wa 2515/19

Telekomunikacja

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Zdzisław Romanowski (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Sławomir Kozik Sędzia WSA Grzegorz Nowecki Protokolant ref. staż. Patrycja Młynarczyk po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 10 lutego 2020 r. sprawy ze skargi K. na decyzję Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z dnia [...] października 2019 r. nr [...] w przedmiocie zobowiązania do przygotowania zmiany oferty SOR oddala skargę

Uzasadnienie

Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej (dalej Prezes UKE, organ) decyzją z [...] października 2019 r., działając na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 w związku z art. 127 § 3 Kodeksu postępowania administracyjnego (dalej k.p.a.) w związku z art. 206 ust. 1 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2018 r., poz. 1954 ze zm., dalej P.t.) oraz 43 ust. 2 P.t., po rozpatrzeniu wniosku O. S.A. z siedzibą w [...] (dalej O.) z 29 maja 2019 r. oraz wniosku K. (dalej K., skarżąca Izba) z 19 czerwca 2019 r. o ponowne rozpatrzenie sprawy, utrzymał w mocy decyzję własną z [...] maja 2019 r. nr [...], zobowiązującą O. do przygotowania zmiany Oferty SOR - "Oferty ramowej określającej ramowe warunki dostępu telekomunikacyjnego w zakresie rozpoczynania i zakańczania połączeń, hurtowego dostępu do sieci T., dostępu dołączy abonenckich w sposób zapewniający dostęp pełny lub współdzielony oraz dostępu do łączy abonenckich poprzez węzły sieci telekomunikacyjnej na potrzeby sprzedaży usług szerokopasmowej transmisji danych" (dalej Oferta SOR), zatwierdzonej decyzją Prezesa UKE z [...] września 2010 r. nr [...], zmienionej następnie decyzjami Prezesa UKE - poprzez modyfikację zapisów w Części I Ogólnej Rozdział 1 pkt 1.9. ppkt 1.9.3. Kary umowne oraz ppkt 1.9.4. Bonifikaty.

Do wydania powyższych decyzji doszło w następującym stanie faktycznym i prawnym sprawy:

29 stycznia 2019 r. O. złożyła do Prezesa UKE wniosek o wydanie decyzji zobowiązującej O. do przedstawienia projektu zmiany Oferty SOR poprzez modyfikację zapisów w Części I Ogólnej Rozdział 1 pkt 1.9. ppkt 1.9.3. Kary umowne oraz ppkt 1.9.4. Bonifikaty. W treści wniosku O. wskazała, że ostatnia zmiana w zakresie bonifikat została wprowadzona Decyzją Kary i Bonifikaty II, a w zakresie kar umownych Decyzją Kary i Bonifikaty I. Obie decyzje zostały uchylone ze względów formalnych przez Naczelny Sąd Administracyjny (NSA); pomimo uchylenia tych decyzji, ponad trzyletni okres ich funkcjonowania w obrocie prawnym potwierdził, że niezbędne jest obniżenie wysokości kar umownych i bonifikat przynajmniej do poziomu określonego w uchylonych decyzjach. O. wskazała na wystąpienie przesłanek z art. 43 ust. 2 P.t.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00