Orzeczenie
Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 27 lutego 2020 r., sygn. I SA/Ol 790/19
Środki unijne
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Jolanta Strumiłło Sędziowie sędzia WSA Renata Kantecka ( sprawozdawca ) sędzia WSA Przemysław Krzykowski Protokolant starszy sekretarz sądowy Katarzyna Niewiadomska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 27 lutego 2020r. sprawy ze skargi H. K. na decyzję Dyrektora Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa z dnia "[...]", nr "[...]" w przedmiocie płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego na rok 2018 oddala skargę.
Uzasadnienie
Zaskarżoną do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie decyzją z "[...]" Dyrektor Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (dalej: "Dyrektor OR ARiMR"), po rozpatrzeniu odwołania H.K. (dalej: "strona", "skarżąca"), utrzymał w mocy decyzję Kierownika Biura Powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (dalej: "Kierownik BP ARiMR") z "[...]" w przedmiocie przyznania płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego na rok 2018.
Jak wynika z przedstawionych wraz ze skargą akt administracyjnych sprawy, strona 9 lipca 2018 r. złożyła za pomocą aplikacji eWniosekPlus wniosek o przyznanie płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego na rok 2018. W piśmie z 20 lipca 2018 r. wyjaśniła, że przygotowanie i wysłanie wniosku zleciła pracownicy Ośrodka Doradztwa Rolniczego E.P. Po raz pierwszy skorzystała z aplikacji, przy czym wystąpiły problemy podczas logowania do aplikacji. Wniosek był gotowy i miał być wysłany 29 maja 2018 r. Ostatecznie został złożony 9 lipca 2018 r. Wnosząc o niestosowanie kar finansowych za opóźnienie w złożeniu wniosku, strona wskazała, że nie zna przyczyn, dla których wniosek nie został zarejestrowany w terminie.
Z dołączonego do akt administracyjnych sprawy pisma E.P. z dnia 12 lipca 2018 r. wynika, że wysłała ona w terminie wniosek strony oraz dwóch innych producentów rolnych. W dniu 15 czerwca 2018 r., tj. ostatnim dniu terminu do złożenia wniosku, dwaj pozostali producenci rolni zostali poinformowani, że ich wnioski nie zostały złożone i istnieje jedynie wersja robocza wniosków, wobec czego ponownie wysłano te wnioski. W trakcie wypełniania wniosku w aplikacji bardzo często zdarzało się, że pojawiał się komunikat o konieczności kontaktu z ARiMR w związku z niemożnością zapisania lub wysłania wniosku. W przypadku strony taki komunikat pojawiał się przy każdej próbie wysłania wniosku, co mogą potwierdzić osoby będące świadkami tej sytuacji. Gdy w czasie kolejnej próby wysłania wniosku taki komunikat nie pojawił się E. P. była przekonana, że wniosek został wysłany.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right