Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 25 lutego 2020 r., sygn. II SA/Kr 1203/19

Planowanie przestrzenne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia NSA Anna Szkodzińska Sędziowie : WSA Jacek Bursa (spr.) WSA Tadeusz Kiełkowski Protokolant : starszy referent sądowy Katarzyna Krawczyk po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 25 lutego 2020 r. sprawy ze skargi Wojewody Małopolskiego na uchwałę Nr XXXIII/211/2018 Rady Gminy Łukowica z dnia 28 września 2018 r. w sprawie uchwalenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Łukowica - obejmującego tereny oznaczone jako: część działki ewidencyjnej nr [....] w Przyszowej, działkę ewidencyjną nr [....] w Przyszowej I. stwierdza nieważność zaskarżonej uchwały w całości; II. zasądza od Gminy Łukowica na rzecz strony skarżącej Wojewody Małopolskiego kwotę 480 zł (słownie: czterysta osiemdziesiąt złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Wojewoda Małopolski, powołując się na art. 93 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r. poz. 994 ze zm.), złożył skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie na uchwałę Nr XXXIII/211/18 Rady Gminy Łukowica z dnia 28 września 2018r. w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Łukowica - obejmującego tereny oznaczone jako : część działki ewidencyjnej nr 310 w Przyszowej, działkę ewidencyjną nr 312 w Przyszowej, wnosząc o stwierdzenie nieważności uchwały w całości.

W uzasadnieniu podano, iż w odniesieniu do zasad sporządzania miejscowego planu:

1. Naruszono art. 15 ust. 2 pkt 10 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym poprzez zawarcie norm otwartych. W §15 ust.3 opiniowanego planu ustalono, że różne nakazy, zakazy i dopuszczenia lokalizacji obiektów budowlanych za zgodą i na warunkach ustalonych przez zarządcę drogi. Organ nadzoru wskazał, że brak jest podstawy prawnej dla ustanawiania w miejscowym planie regulacji, która uzależnia możliwość dokonania określonych czynności od wypełnienia przez adresatów planu miejscowego warunków zarządcy drogi. Art. 15 ust. 2 pkt 10 u.p.z.p nakazuje radzie przyjęcie w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego zasad modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji i infrastruktury technicznej. Natomiast, zgodnie z konkretyzującym zakres przedmiotowy tejże kompetencji § 4 pkt 9 Rozporządzenia wykonawczego zasady powinny zawierać:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00