Wyrok WSA w Warszawie z dnia 24 stycznia 2020 r., sygn. VI SA/Wa 1798/19
Inne
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Grzegorz Nowecki Sędziowie Sędzia WSA Sławomir Kozik (spr.) Sędzia WSA Agnieszka Łąpieś-Rosińska Protokolant spec. Iwona Sumikowska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 24 stycznia 2020 r. sprawy ze skargi S.W. na decyzję Ministra Infrastruktury z dnia [...] czerwca 2019 r. nr [...] w przedmiocie nadania uprawnienia do wytwarzania poprzez montaż, modernizację i naprawy kolei linowych i wyciągów narciarskich oddala skargę
Uzasadnienie
Przedmiotem skargi wniesionej przez S. W. (dalej: "Strona", "Skarżący") jest decyzja Ministra Infrastruktury z [...] czerwca 2019 r. nr [...], wydana na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 z późn. zm., dalej: "K.p.a.") oraz art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym (Dz. U. z 2019 r. poz. 667, ze zm., dalej: "u.d.t."), utrzymał w mocy w całości decyzję dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego nr [...]z [...] lutego 2019 r., odmawiającą wydania uprawnienia do wytwarzania poprzez montaż, modernizację i naprawę kolei linowych i wyciągów narciarskich.
W uzasadnieniu zaskarżonej decyzji Minister Infrastruktury wyjaśnił, że Strona prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Przedsiębiorstwo [...] w [...], złożyła do Transportowego Dozoru Technicznego (TDT), za pośrednictwem Oddziału Terenowego TDT w [...], wniosek z 29 października 2015 r. o nadanie uprawnienia na podstawie art. 9 ust. 1 u.d.t., w zakresie wytwarzania, wytwarzania poprzez montaż, modernizacji i naprawy kolei linowych i wyciągów narciarskich oraz wytwarzania ich elementów dla podtrzymania stanu technicznego. Po sprawdzeniu przedłożonej dokumentacji, Oddział Terenowy TDT w [...] przekazał do TDT pismem z 12 listopada 2015 r. nr: [...] dokumentację wniosku strony wraz z protokołem ze sprawdzenia tej dokumentacji z [...] listopada 2015 r. W protokole, oceniający dokumentację wniosku Oddział Terenowy TDT przedstawił zestawienie braków stwierdzonych w dokumentacji wniosku. Pismem z 15 grudnia 2015 r. dyrektor TDT wezwał Stronę do uzupełnienia ww. braków w przedłożonej dokumentacji. W odpowiedzi na powyższe pismo do TDT wpłynęło pismo Strony z 25 stycznia 2016 r. z wnioskiem o zawieszenie postępowania z uwagi na niemożność uzupełnienia braków w określonym terminie. Postanowieniem z [...] lutego 2016 r., Dyrektor TDT zawiesił postępowanie.