Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 2 grudnia 2019 r., sygn. VI SA/Wa 1154/19

Drogi publiczne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Magdalena Maliszewska (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Barbara Kołodziejczak - Osetek Sędzia WSA Pamela Kuraś - Dębecka Protokolant spec. Jarosław Kielczyk po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 2 grudnia 2019 r. sprawy ze skargi A. B. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w [...] z dnia [...] grudnia 2018 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej 1. uchyla zaskarżoną decyzję oraz utrzymaną nią w mocy decyzję Prezydenta [...] z dnia [...] października 2018 r.; 2. zasądza od organu na rzecz A. B. kwotę 450 (czterysta pięśdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Sygn. akt:

VI SA/Wa 1154/19

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzja z dnia [...] grudnia 2018 r. Samorządowe Kolegium Odwoławcze w [...] na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 kpa utrzymało w mocy decyzję z dnia [...] października 2018 r., na mocy której Prezydent [...] orzekł o nałożeniu na A. B. (dalej jako: skarżący, strona) kary pieniężnej w wysokości 15 000 zł ze względu na przejazd po drodze publicznej pojazdem nienormatywnym bez wymaganego zezwolenia. W uzasadnieniu decyzji wskazano, iż w trakcie kontroli przeprowadzonej w dniu [...] lipca 2018 r., na ul. [...] w [...], funkcjonariusz Policji zatrzymał do kontroli trzyosiowy pojazd marki [...] o nr rejestracyjnym [...]. Miejsce, w którym dokonano zatrzymania pojazdu położone jest w ciągu drogi, na której dopuszczalny nacisk pojedynczej osi wynosi 8 t. Pojazd przewoził ładunek - beton.

Ważenia pojazdu dokonano na stanowisku pomiarowym przy ul. [...] w [...]. Użyte wagi posiadały aktualne świadectwa legalizacji, które ułożone zostały na podkładach wyrównawczych. Ustalono rzeczywisty nacisk pojedynczej osi napędowej (oś 3) wynoszący 9,65 t., zatem przekraczający dopuszczalną (8,00 t) o 1,65 t., tj.: o 20,65%; rzeczywisty nacisk pojedynczej osi napędowej (oś 4) wynoszący 9,40 t., zatem przekraczający dopuszczalną (8,00 t) o 1,60 t., tj.: o 17,50%; dopuszczalną rzeczywistą masę całkowitą ww. pojazdu członowego z ładunkiem wynoszącą 32,35 t., zatem przekraczającą wartość dopuszczalną o 0,35 t. tj. o 1,09 %. Stwierdzono zatem nienormatywność kontrolowanego pojazdu samochodowego, według definicji art. 2 pkt 35a ustawy Prawo o ruchu drogowym, odpowiadającą obowiązkowi uzyskania zezwolenia kategorii VII "w innych przypadkach".

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00