Wyrok WSA w Warszawie z dnia 12 grudnia 2019 r., sygn. VII SA/Wa 1104/19
Ruch drogowy
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Mariola Kowalska (spr.), , Sędzia WSA Joanna Gierak - Podsiadły, Sędzia WSA Izabela Ostrowska, Protokolant st. sekr. sąd. Katarzyna Zychora, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 12 grudnia 2019 r. sprawy ze skargi Wojewody [...] na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w W. z dnia [...] kwietnia 2019 r. znak [...] w przedmiocie odmowy stwierdzenia nieważności decyzji I. uchyla zaskarżoną decyzję, II. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego w W. na rzecz skarżącego Wojewody [...] kwotę 200 (dwieście złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
Uzasadnienie
VII SA/Wa 1104/19
Uzasadnienie
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w W. (dalej jako: "SKO"), decyzją z [...] kwietnia 2019 r. nr [...] po rozpatrzeniu wniosku Wojewody [...] o stwierdzenie nieważności decyzji Samorządowego Kolegium Odwoławczego w W. z dnia [...] marca 2017 r. Nr [...] utrzymującej w mocy decyzję Prezydenta Miasta [...] z [...] października 2013 r. w przedmiocie zobowiązania Skarbu Państwa- Wojewody [...] do zapłaty kwoty 2312 zł z tytułu kosztów przechowywania od dnia 21 kwietnia 2010 r. do 3 września 2010 r. pojazdu marki [...] na parkingu strzeżonym, postanowiło na podstawie art. 158 par. 1 Kpa odmówić stwierdzenia nieważności decyzji SKO z [...] marca 2017 Nr [...].
Decyzja ta została wydana w następującym stanie sprawy:
Pismem z dnia 28 czerwca 2018 r. Wojewoda [...] (dalej jako: skarżący) wniósł o stwierdzenie nieważności decyzji SKO z dnia [...] marca 2017 Nr [...] zarzucając wydanie jej z rażącym naruszeniem prawa, tj. art. 2 i art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 23 stycznia 2009 r. o wojewodzie i administracji rządowej w województwie (Dz.U. z 2015 r., poz. 525 ze zm.), poprzez ich błędną wykładnię polegającą na uznaniu, że domniemanie kompetencji wojewody w sprawach z zakresu administracji rządowej w województwie obejmuje kompetencje i obowiązki o charakterze finansowym. W uzasadnieniu wniosku skarżący powołał się na wyroki Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 10 maja 2017 r., sygn. akt I OSK 2059/15 i I OSK 2061/17 potwierdzające jego zdaniem brak kompetencji Wojewody w przedmiocie ponoszenia kosztów przechowywania pojazdu na parkingu strzeżonym.