Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Rzeszowie z dnia 3 grudnia 2019 r., sygn. II SA/Rz 1107/19

Transport; Ruch drogowy

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie w składzie następującym: Przewodniczący S.WSA Małgorzata Niedobylska /spr./, Sędzia WSA Jarosław Szaro, Asesor WSA Jacek Boratyn, Protokolant ref. Sabina Długosz po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 3 grudnia 2019 r. sprawy ze skargi P.S. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] lipca 2019 r. nr [...] w przedmiocie wymierzenia kary pieniężnej za naruszenie przepisów o transporcie drogowym 1) uchyla zaskarżoną decyzję, 2) zasądza od Głównego Inspektora Transportu Drogowego na rzecz skarżącego P.S. kwotę 1000 (jeden tysiąc) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi P. S. (dalej określanego jako "skarżący" lub "przedsiębiorca") była decyzja Głównego Inspektora Transportu Drogowego z [...] lipca 2019 r. nr [...], którą utrzymano w mocy decyzję [...]Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z [...] kwietnia 2019 r. nr [...] o nałożeniu na przedsiębiorcę kary pieniężnej w wysokości 2 000 zł, na podstawie lp. 9.2 załącznika nr 3 do ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 58 z późn. zm.) dalej określanej skrótem "u.t.d.".

Z ustaleń organu I instancji wynika, że 8 kwietnia 2019 r. w L. zatrzymano do kontroli drogowej zespół pojazdów składający się z samochodu ciężarowego marki DAF o nr rej. [...] i naczepy marki SCHWARZMUELLER o nr rej. [...], którym osobiście kierował przedsiębiorca. Zespołem pojazdów wykonywany był krajowy transport drogowy rzeczy. W tracie czynności kontrolnych stanu technicznego naczepy kontrolujący stwierdzili, zakwalifikowaną jako niebezpieczną, usterkę w postaci nadmiernie zużytego bieżnika opony na pierwszej osi z lewej strony. Głębokość bieżnika uznano za niezgodną z wymogami. Opona była zniszczona, a bieżnik zużyty. Stwierdzone uchybienie stanowiło naruszenie § 11 ust. 7 pkt 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016 r. poz. 2022 ze zm.). Wagę naruszenia oceniono na podstawie przepisów § 6 ust. 6 i 7 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 lipca 2008 r. w sprawie kontroli ruchu drogowego, rozporządzenia Komisji (UE) z dnia 18 marca 2016 r. uzupełniającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009 w odniesieniu do klasyfikacji poważnych naruszeń przepisów unijnych, które mogą prowadzić, do utraty dobrej reputacji przez przewoźnika drogowego, oraz zmieniające załącznik III do dyrektywy 2006/22/WE Parlamentu Europejskiego i Rady, oraz dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/47/UE z dnia 3 kwietnia 2014 r. w sprawie drogowej kontroli technicznej dotyczącej zdatności do ruchu drogowego pojazdów użytkowych poruszających się w Unii oraz uchylająca dyrektywę 2000/30/WE. Pojazd uznano na niespełniający wymagania określonego w art. 66 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00