Wyrok WSA w Kielcach z dnia 5 grudnia 2019 r., sygn. I SA/Ke 438/19
Podatek od towarów i usług
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Ewa Rojek, Sędziowie Asesor WSA Agnieszka Banach, Sędzia WSA Magdalena Chraniuk-Stępniak (spr.), Protokolant, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 5 grudnia 2019 r. sprawy ze skargi P. A.D., P.Ł. spółka cywilna w K. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w K. (obecnie Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w K.) z dnia [...] nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług za listopad 2011 r. 1. uchyla zaskarżoną decyzję i poprzedzającą ją decyzję organu pierwszej instancji; 2. zasądza od Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w K. na rzecz P. A.D., P.Ł. spółka cywilna w K. kwotę 1202 (jeden tysiąc dwieście dwa) złote tytułem zwrotu kosztów postępowania.
Uzasadnienie
Decyzją z [...] nr [...] Dyrektor Izby Skarbowej w K., po rozpatrzeniu odwołania spółki cywilnej P. A.D., P.Ł. (Spółka) od decyzji Naczelnika Drugiego Urzędu Skarbowego w K. z [...] nr [...] w sprawie określenia Spółce z tytułu podatku od towarów i usług za listopad 2011 r. nadwyżki podatku naliczonego nad należnym w kwocie 1.915,00 zł oraz ustalenia dodatkowego zobowiązania podatkowego w kwocie 2.179,00 zł, uchylił w całości decyzję organu pierwszej instancji i określił nadwyżkę podatku naliczonego nad należnym do przeniesienia na następny okres rozliczeniowy w kwocie 1.971,00 zł oraz ustalił dodatkowe zobowiązanie podatkowe w kwocie 2.177,00 zł.
W uzasadnieniu Dyrektor wskazał, że Spółka prowadziła działalność gospodarczą w zakresie świadczenia usług tymczasowego zakwaterowania w hotelu w W. oraz szaletów publicznych w budynku dworca PKP we W. Organ, po przeprowadzeniu kontroli, zakwestionował opodatkowanie obrotu z tytułu świadczenia przez Spółkę usług szaletów publicznych, toalet ogólnodostępnych
w budynku dworca PKP we W., usług odbioru odpadów komunalno-bytowych, przepracowanych tłuszczy spożywczych pochodzących ze smażalni, pieczenia, frytowania, wstępnej segregacji odpadów komunalnych świadczonych dla firmy T. sp. z o.o. w W. oraz usług stałego udostępniania kontenera na odpady, świadczonych dla firmy Z., a także ustalił brak prowadzenia ewidencji obrotu