Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 5 listopada 2019 r., sygn. V SA/Wa 1386/18

Finanse publiczne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca Sędzia WSA - Krystyna Madalińska-Urbaniak, Sędzia WSA - Michał Sowiński (spr.), Sędzia WSA - Jarosław Stopczyński, Protokolant st. specjalista - Mariusz Dzierzęcki, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 5 listopada 2019 r. sprawy ze skargi I. w W. na decyzję Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia [...] czerwca 2018 r. nr [...] w przedmiocie określenia kwoty dofinansowania przypadającej do zwrotu oddala skargę.

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi I. sp. z o.o. z siedzibą w W. do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie jest decyzja Ministra Inwestycji i Rozwoju z [...] czerwca 2018 r. nr [...] utrzymująca w mocy decyzję nr [...] , znak: [...] z dnia [...] lutego 2017 r, .wydanej przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, dalej: "PARP", "Organ I instancji", określającej I. Sp. z o.o. zobowiązanie do zwrotu środków, pochodzących z umowy o dofinansowanie nr [...] ze zm., dalej: "umowa", "umowa o dofinansowanie", na realizację projektu pn. "[...] ", w wysokości [...] zł (słownie[...]) wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych, liczonymi od dnia przekazania środków do dnia dokonania zwrotu, w terminie 14 dni od dnia doręczenia ostatecznej decyzji.

Przedmiotowa decyzja zapadła następującym stanie faktycznym.

Przedmiotem zawartej z Beneficjentem umowy o dofinansowanie, zgodnie z jej § 2, było udzielenie Spółce dofinansowania ze środków publicznych w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na realizację ww. projektu. Jednocześnie, w § 3 ust. 1 umowy o dofinansowanie zostało wskazane, iż "Beneficjent zobowiązuje się do zrealizowania Projektu w pełnym zakresie, określonym w Harmonogramie rzeczowo-finansowym Projektu, (...), w terminie wskazanym w § 6 ust. 3, z należytą starannością, zgodnie z: 1) Umową i jej załącznikami, w szczególności z opisem zawartym we wniosku o dofinansowanie, (...), 2) obowiązującymi przepisami prawa krajowego i wspólnotowego (...)". Natomiast, w § 6 ust. 3 tej umowy, w brzmieniu nadanym aneksem nr [...] do umowy o dofinansowanie, wskazano, iż "Okres kwalifikowalności wydatków dla Projektu rozpoczyna się w dniu 2013-10-01 i kończy się w dniu 2015-05-31", a zatem w tym okresie powinna nastąpić pełna realizacja rzeczowo-finansowa projektu przez Spółkę. Z kolei, § 6 ust. 7 umowy o dofinansowanie stanowi, iż "Zakończenie realizacji Projektu oznacza: 1) wykonanie zakresu rzeczowego Projektu zgodnie z Harmonogramem rzeczowo-finansowym, (...), 2) udokumentowanie zakupu towarów lub usług odpowiednimi protokołami odbioru lub innymi dokumentami potwierdzającymi zgodność realizacji Projektu z warunkami Umowy, 3) zrealizowanie przez Beneficjenta pełnego zakresu finansowego Projektu, co oznacza zrealizowanie przez Beneficjenta wszystkich płatności w ramach Projektu, tj. poniesienie wydatków i pozyskanie dokumentów stanowiących podstawę uznania wydatków za kwalifikujące się do objęcia wsparciem w ramach Projektu. Zakończenie realizacji Projektu stanowi złożenie do Instytucji Wdrażającej/Instytucji Pośredniczącej II stopnia wniosku Beneficjenta o płatność końcową". Natomiast, w § 8 ust. 1 i 2 umowy o dofinansowanie wskazane zostało, iż Beneficjent zobowiązuje się także do osiągnięcia założonych celów projektu oraz wskaźników realizacji tych celów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00