Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 19 listopada 2019 r., sygn. VI SA/Wa 1528/19

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Magdalena Maliszewska Sędziowie Sędzia WSA Sławomir Kozik (spr.) Sędzia WSA Pamela Kuraś-Dębecka Protokolant spec. Marcin Just po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 19 listopada 2019 r. sprawy ze skargi D. Sp. z o.o. z siedzibą w L. na decyzję Głównego Inspektora Farmaceutycznego z dnia [...] maja 2019 r. nr [...] w przedmiocie naruszenia zakazu reklamy działalności aptek oddala skargę

Uzasadnienie

Główny Inspektor Farmaceutyczny (dalej: "GIF", "organ odwoławczy") decyzją z "(...)" maja 2019 r., nr "(...)", na podstawie art. 112 ust. 1 pkt 1 i ust. 3, art. 115 ust. 1 pkt 4, art. 94a ust. 1 oraz art. 129b ust. 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. - Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2019 r., poz. 499, dalej "P.f.") oraz art. 138 § 1 pkt 1 w związku z art. 104 ustawy z 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 2096, dalej "K.p.a."), utrzymał w mocy decyzję "(...)"Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego (dalej: ""(...)"WIF", "organ I instancji") z "(...)" listopada 2018 r., znak: "(...)"w przedmiocie stwierdzenia naruszenia zakazu reklamy apteki.

Do wydania niniejszych decyzji doszło w następującym stanie faktycznym i prawnym:

Do "(...)"WIF 9 marca 2018 r. wpłynęło pismem z 8 marca 2018 r., przekazane przez GIF e-mailowe zawiadomienie o podejrzeniu naruszenia zakazu reklamy aptek, o którym mowa w art. 94a ust. 1 P.f., za pomocą reklamy telewizyjnej portalu "(...)". Następnie pismem z 28 marca 2018 r., GIF przekazał do organu I instancji materiał reklamowy w postaci 2 spotów telewizyjnych zawierających w swej treści hasło ""(...)"Leki na każde Twoje kliknięcie" wraz z raportem zawierającym informacje o programach telewizyjnych i terminach, w których miała miejsce emisja tych reklam, uzyskanych z Departamentu Monitoringu Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Następnie 3 kwietnia 2018 r. do "(...)"WIF wpłynął raport Departamentu Monitoringu Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, który zawierał daty i godziny emisji oraz wskaźnik oglądalności reklam portalu "(...)"w programach telewizyjnych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00