Wyrok WSA w Warszawie z dnia 19 listopada 2019 r., sygn. VI SA/Wa 1370/19
Wznowienie postępowania sądowoadministracyjnego
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Magdalena Maliszewska (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Pamela Kuraś-Dębecka Sędzia WSA Sławomir Kozik Protokolant spec. Marcin Just po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 19 listopada 2019 r. sprawy ze skargi W. K. o wznowienie postępowania sądowoadministracyjnego zakończonego prawomocnym wyrokiem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 9 marca 2015 r. sygn. akt VI SA/Wa 3592/14 w przedmiocie kary pieniężnej I. wznawia postępowanie zakończone prawomocnym wyrokiem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 9 marca 2015 r. sygn. akt VI SA/Wa 3592/14; II. zmienia prawomocny wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 9 marca 2015 r. sygn. akt VI SA/Wa 3592/14 w ten sposób, że uchyla zaskarżoną decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] lipca 2014 r. nr [...]; III. zasądza od Głównego Inspektora Transportu Drogowego na rzecz W. K. kwotę 225 (dwieście dwadzieścia pięć) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania wznowieniowego.
Uzasadnienie
Wyrokiem z 9 marca 2015 r., sygn. akt VI SA/Wa 3592/14 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie, po rozpoznaniu na rozprawie sprawy ze skargi W. K. (dalej: "skarżący", "strona") na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego (dalej: "GITD", "organ") z dnia [...] lipca 2014 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej, oddalił skargę ww. sprawie.
Powyższy wyrok jest prawomocny od dnia 9 kwietnia 2015 r. a zapadł w oparciu o następujący stan faktyczny i prawny:
W dniu [...] marca 2014 r. w miejscowości [...] na drodze powiatowej nr [...] zatrzymano do kontroli dwuosiowy pojazd marki [...] o nr rej. [...] wraz z trzyosiową naczepą marki [...] o nr rej. [...]. Pojazdem kierował R. A., który wykonywał przejazd drogowy z ładunkiem podzielnym w postaci stali na trasie Niemcy-Polska w imieniu i na rzecz skarżącego. Droga, na której stwierdzono przejazd i dokonano zatrzymania została wskazana w rozporządzeniu Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 września 2012 r. w sprawie wykazu dróg krajowych oraz dróg wojewódzkich, po których mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku osi pojedynczej do 10 t oraz wykazu dróg krajowych, po których mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi do 8 t (Dz.U. z 2012 r., poz. 1061; dalej: "rozporządzenie z dnia 6 września 2012 r.") jako droga powiatowa należąca do kategorii dróg do 8 t. Przeprowadzone przez inspektorów czynności kontrolne potwierdziły, że wymiary zewnętrzne kontrolowanego pojazdu członowego mieściły się w wartościach dopuszczalnych. Kontrola rzeczywistych nacisków osi i masy całkowitej pojazdu przeprowadzona za pomocą wag statycznych (po odjęciu 2% z każdej osi i zaokrągleniu do pełnych 100 kg) wykazała przekroczenie nacisku na pojedynczej osi napędowej o 3,55 t (tj. o 43,375%). Przebieg kontroli utrwalono protokołem nr [...] z dnia [...] marca 2014 r.