Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 6 listopada 2019 r., sygn. I SA/Bd 510/19

Finanse publiczne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący: sędzia WSA Teresa Liwacz Sędziowie: sędzia WSA Urszula Wiśniewska sędzia WSA Tomasz Wójcik (spr.) Protokolant: asystent sędziego Katarzyna Chowańska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 6 listopada 2019 r. sprawy ze skargi B. R. i E. K. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w B. z dnia [...] czerwca 2019 r. nr [...] w przedmiocie ustalenia kwoty dotacji podlegającej zwrotowi do budżetu gminy 1. uchyla zaskarżoną decyzję 2. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego w B. na rzecz B. R. i E. K. kwotę 2.059 (dwa tysiące pięćdziesiąt dziewięć) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] kwietnia 2019 r. Burmistrza M. (dalej także: Burmistrz, organ) ustalił B. R. i E. K.-P. (dalej także: Skarżące) kwotę dotacji [...] zł podlegającą zwrotowi do budżetu Gminy M. wraz z odsetkami liczonymi jak dla zaległości podatkowych, tj. od dnia [...] lutego 2018 r. do dnia dokonania zwrotu dotacji włącznie.

Po rozpatrzeniu odwołania Skarżących, decyzją z dnia [...] czerwca 2019 r. Samorządowe Kolegium Odwoławcze utrzymało w mocy decyzję organu pierwszej instancji.

W uzasadnieniu Kolegium podało, że istotną kwestią w sprawie jest ustalenie charakteru należności, które zostały wypłacone Skarżącym w 2017 r., a których zwrotu dotyczy zaskarżona decyzja. Skarżące uważają, iż należności te mają charakter refundacji lub odszkodowania, natomiast organ stoi na stanowisku, że chodzi o tzw. dotację wyrównawczą.

Organ przytoczył z art. 126 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 869, dalej: u.f.p.) oraz art. 90 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2017 r., poz. 2198 ze zm. w brzmieniu obowiązującym w 2017 r., dalej: u.s.o.) i stwierdził, że w realiach sprawy brak jest podstaw do kwalifikacji wpłat przez Gminę M. na rachunek Skarżących dotacji za 2016 r. jako refundacji czy odszkodowania. Przeczy jego zdaniem temu również traktowanie tych wpłat przez Gminę jako tzw. "dotacji wyrównawczych" (za rok 2016), z jednoczesnym poinformowaniem Skarżących w piśmie z dnia [...] lutego 2018 r., że sposób ich wykorzystania (jako "dotacji" właśnie) podlegał rozliczeniu do dnia [...] stycznia 2018 r., na zasadach obowiązującej Uchwały Nr [...] Rady Miejskiej w M. z dnia [...] grudnia 2016 r. w sprawie trybu udzielania i rozliczania dla niepublicznych przedszkoli oraz innych form wychowania przedszkolnego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00