Wyrok WSA w Warszawie z dnia 11 października 2019 r., sygn. II SAB/Wa 250/19
Dostęp do informacji publicznej
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca Sędzia WSA Ewa Marcinkowska, Sędzia WSA Sławomir Antoniuk, Sędzia WSA Ewa Kwiecińska (spr.), po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 11 października 2019 r. sprawy ze skargi D. sp. z o.o. z siedzibą w C. na bezczynność Dyrektora Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w przedmiocie udostępnienia informacji publicznej na wniosek z dnia [...] marca 2019 r. 1. zobowiązuje Dyrektora Narodowego Centrum Badań i Rozwoju do rozpatrzenia wniosku D. sp. z o.o. z siedzibą w C. z dnia [...] marca 2019 r. o udostępnienie informacji publicznej w terminie 14 dni od daty doręczenia prawomocnego wyroku wraz z aktami sprawy; 2. stwierdza, że bezczynność organu nie miała miejsca z rażącym naruszeniem prawa; 3. zasądza od Dyrektora Narodowego Centrum Badań i Rozwoju na rzecz D. sp. z o.o. z siedzibą w C. kwotę 597 (słownie: pięćset dziewięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.
Uzasadnienie
W dniu [...] marca 2019 r., za pośrednictwem poczty elektronicznej z adresu [...], D. sp. z o.o. w C. przesłała do Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w W. wniosek o udostępnienie informacji publicznej, dotyczący udzielenia informacji w zakresie danych osobowych eksperta, oceniającego i recenzującego raport okresowy nr [...] za 2017 r. wnioskodawcy z realizacji projektu objętego umową o wykonanie i finansowanie projektu [...] z dnia [...] sierpnia 2015 r. pt. "[...]", realizowanego w ramach Strategicznego Programu Badań Naukowych i Prac Rozwojowych "[...]"[...],
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w dniu [...] marca 2019 r. przesłało stronie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, odpowiedź na wniosek o udostępnienie danych eksperta.
Organ nadmienił, że nie podlegają udostępnieniu w trybie przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej dokumenty wewnętrzne. Dokumenty takie wprawdzie służą realizacji jakiegoś zadania publicznego, ale nie przesądzają o kierunku działań organu w konkretnej sprawie. Służą one wymianie informacji, zgromadzeniu niezbędnych materiałów, uzgodnieniu poglądów i stanowisk, nie są jednak wyrazem stanowiska organu i nie stanowią informacji publicznej. Ocena raportu okresowego nie przesądza o kierunku działań organu, toteż nie stanowi informacji publicznej i podlega udostępnieniu w trybie przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej. Zawarte w ocenie raportu okresowego dane osobowe eksperta oceniającego przedmiotowy raport nie będą zatem stanowiły informacji publicznej, jako że stanowią treść dokumentu wewnętrznego.