Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 3 października 2019 r., sygn. II SA/Sz 586/19
Ruch drogowy
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Marzena Iwankiewicz Sędziowie Sędzia WSA Katarzyna Grzegorczyk-Meder, Sędzia WSA Katarzyna Sokołowska (spr.) Protokolant starszy sekretarz sądowy Katarzyna Skrzetuska-Gajos po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 3 października 2019 r. sprawy ze skargi A. K. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie uchylenia, w wyniku wznowienia postępowania, decyzji w sprawie rejestracji pojazdu oddala skargę.
Uzasadnienie
Decyzją z dnia [...] Starosta [...] - po wznowieniu postępowania, uchylił własną decyzję ostateczną z dnia [...]
nr [...] o rejestracji pojazdu marki [...], nr rejestracyjny [...] oraz odmówił A. K. rejestracji ww. pojazdu.
W uzasadnieniu organ I instancji wskazał, że w dniu 12 lutego 2018 r. wpłynęło pismo z Prokuratury Okręgowej w G. z dnia 2 lutego 2018 r. w sprawie PO I [...] dotyczące postępowania, w toku którego ustalono, iż numery identyfikacyjne VIN ww. pojazdu zostały przerobione. Do pisma załączono kserokopię opinii nr [...] z zakresu badań mechanoskopijnych, wykonaną przez biegłych z zakresu badań mechanoskopijnych z Laboratorium Kryminalistycznego KWP w S.. Organ I instancji wyjaśnił, że opinia ta została wykonana w dniu [...] czyli po wydaniu decyzji dotyczącej rejestracji stałej przedmiotowego pojazdu, a w wyniku przedstawionego dowodu wyszły na jaw nowe okoliczności faktyczne, które miały miejsce przed dniem rejestracji pojazdu. Zaznaczył, że wszystkie przedłożone do rejestracji dokumenty wskazują na nr VIN [...] natomiast na podstawie badań mechanoskopijnych ustalono pierwotny nr VIN [...] Badaniu poddano również tabliczkę znamionową, co do której ustalono, że nie odpowiada ona fabrycznemu wykonaniu i uznano ją za podrobioną. W związku z powyższym zarówno nr identyfikacyjny VIN, jak i tabliczka znamionowa przynitowana do karoserii pojazdu, nie może posłużyć do identyfikacji pojazdu. Pierwotny nr identyfikacyjny VIN został zeszlifowany, a następnie przebity techniką wybijania punktowego, natomiast oryginalna tabliczka znamionowa została fizycznie usunięta i zastąpiona tabliczką znamionową podrobioną techniką wytłaczania znaków.