Orzeczenie
Wyrok WSA w Rzeszowie z dnia 22 października 2019 r., sygn. II SA/Rz 540/19
Administracyjne postępowanie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie w składzie następującym: Przewodniczący SWSA Magdalena Józefczyk Sędziowie NSA Małgorzata Wolska WSA Joanna Zdrzałka /spr./ Protokolant specjalista Anna Mazurek - Ferenc po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 22 października 2019 r. sprawy ze skargi M. Ż. na uchwałę Rady Miasta Rzeszowa z dnia 18 grudnia 2018 r. nr III/55/2018 w przedmiocie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego -skargę oddala-
Uzasadnienie
II SA/Rz 540/19
UZASADNIENIE
Uchwałą z dnia [...] grudnia 2018 r. nr [...] Rada Miasta [...] uchwaliła Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego nr [...], obejmujący obszar o łącznej powierzchni około 0,70 ha, położony przy ul. [...] (§ 2 uchwały), który przeznaczono pod zabudowę usługową (U) oraz część publicznej drogi dojazdowej (KDD) (§ 3 uchwały).
W skardze do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie, MZ wniosła o stwierdzenia nieważności opisanej wyżej uchwały Rady Miasta [...].
Skarżąca podniosła, że ustalenia dotyczące przeznaczenia terenu wymienionego w § 3 pkt 1) uchwały, tj. terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem U o powierzchni około 0,67 ha pod tereny zabudowy usługowej oraz w § 3 pkt 2 uchwały, tj. terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem KDD o powierzchni około 0,03 ha pod cześć publicznej drogi dojazdowej, są sprzeczne z jej interesem, interesem okolicznych mieszkańców części osiedla [...] oraz naruszają procedurę uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. W ocenie skarżącej, uchwalając plan miejscowy Rada Miasta [...] przyjęła ustalenia, które na terenie oznaczonym symbolem U, przy domach mieszkalnych w obrębie ulic: [...], mogą spowodować powstanie zabudowy usługowej komercyjnej i usług komunikacji, w szczególności usług hotelowych i usług handlu z dopuszczeniem usług publicznych, stacji paliw, zieleni urządzonej, dojazdów, ciągów pieszych i rowerowych, parkingów, obiektów i urządzeń infrastruktury technicznej. Tym samym w bezpośrednim sąsiedztwie jej domu oraz domów sąsiednich o zabudowie willowej i jednorodzinnej będzie mogła powstać infrastruktura, która w sposób szkodliwy będzie oddziaływać na zdrowie i życie mieszkańców, np. poprzez powstanie stacji benzynowej oraz myjni samochodowej oraz dodatkowej infrastruktury technicznej, co będzie powodowało znaczne uciążliwości.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right