Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 22 października 2019 r., sygn. III SA/Gl 660/19

Oświata

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Marzanna Sałuda (spr.), Sędzia WSA Małgorzata Herman, Sędzia WSA Barbara Orzepowska-Kyć, Protokolant St. sekr. sąd. Agnieszka Wita-Łyskawa, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 22 października 2019 r. sprawy ze skargi A. K. na czynność Prezydenta Miasta D. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie zwrotu kosztu dojazdu do szkoły 1) stwierdza bezskuteczność zaskarżonej czynności; 2) zasądza od Prezydenta Miasta D. na rzecz strony skarżącej kwotę 697 zł (słownie: sześćset dziewięćdziesiąt siedem złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

A. K. - dalej strona, skarżąca - wniosła skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach na czynność Prezydenta Miasta D. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie zwrotu kosztów dowozu dziecka niepełnosprawnego S. M. do niepublicznej szkoły prowadzonej przez A.

Zaskarżona czynność została wydana w następującym stanie faktycznym i prawnym sprawy:

Pismem z dnia 2.04.2019 r. strona zwróciła się o zwrot kosztów dowozu dziecka niepełnosprawnego S. M. do niepublicznej szkoły podstawowej, dla której organem prowadzącym jest A. We wniosku wskazała, że S. M. posiada orzeczenie o niepełnosprawności i orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, a od 09.2018 r. uczęszcza do szkoły podstawowej niepublicznej prowadzonej przez A. Do szkoły jest zawożony i przywożony przez rodziców, którzy ponoszą koszty z tym związane. We wniosku powołano się na regulacje art. 39 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t. j. Dz. U. z 2018 r., poz. 996, z późn. zm.) wskazując, że obowiązkiem gminy jest zapewnienie uczniom niepełnosprawnym, których kształcenie i wychowanie odbywa się na podstawie art. 127 bezpłatnego transportu i opieki w czasie przewozu do najbliższej szkoły podstawowej. Podniesiono również, że z informacji uzyskanej z Ministerstwa Edukacji Narodowej wynika, że obowiązujące przepisy nie ograniczają zapewnienia przez gminę dowozu jedynie do publicznych jednostek systemu oświaty.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00