Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 2 października 2019 r., sygn. I SA/Bd 405/19

Podatek od nieruchomości

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Zdzisław Pietrasik (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Leszek Kleczkowski Sędzia WSA Urszula Wiśniewska Protokolant Starszy asystent sędziego Joanna Jaworska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 02 października 2019r. sprawy ze skarg E. B. i S. B. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w T. z dnia [...]r. nr [...] w przedmiocie podatku od nieruchomości na 2017 r. oddala skargi

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] listopada 2018r. Prezydent G. ustalił E. B. i S. B. wysokość zobowiązania podatkowego w podatku od nieruchomości na 2017 rok w wysokości [...] zł za budynek położony w G. przy ul. [...].

W złożonych odwołaniach Podatnicy wnieśli o uchylenie zaskarżonej decyzji zarzucając naruszenie:

1) prawa procesowego poprzez błędne zastosowanie przepisów art. 122 i 187 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2018r. poz. 800) - dalej jako: "O.p." w związku z art. 210 § 1 pkt 6, co skutkowało brakiem należytego ustalenia stanu faktycznego oraz art. 121 ustawy Ordynacja podatkowa poprzez prowadzenie czynności, które wprowadziły w błąd podatnika;

2) prawa materialnego poprzez uznanie, że podatnik nie mógł korzystać z pomocy de

minimis w zaistniałym stanie faktycznym.

W uzasadnieniu odwołań podniesiono, że w okresie od dnia [...] sierpnia 2015r. do dnia [...] listopada 2017r. w budynku były prowadzone prace renowacyjne, które uniemożliwiały jakiekolwiek wykorzystanie nieruchomości na prowadzenie działalności gospodarczej. Ponadto, strony wskazały, że istnienie zaległości w wysokości [...] zł względem Zarządu Dróg Miejskich w G. nie może być przyczyną odmowy uzyskania pomocy z uwagi na to, że zgłoszenie zostało dokonane [...] marca 2018r. zaś decyzja została wydana dopiero w dniu [...] września 2018r. Strony wskazały także na zwrot nadpłaty decyzją Prezydenta G. z dnia [...] lutego 2018r. w kwocie [...]zł i zauważyły, że takie działanie mogło wywołać wrażenie, że podatnik nie posiada zaległości. Dodatkowo E. B. w swoim odwołaniu podała, że w latach 2014-2017 Referat Wymiaru Podatków i Kontroli Podatkowej Urzędu M. G. wydawał systematycznie wielokrotne zaświadczenia o pomocy de minimis na podstawie uchwały Rady Miejskiej G. w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości na obszarze dzielnicy Starego M. G.. Tym samym, w jej ocenie, miał pełną wiedzę, że w przedmiotowym budynku odbywa się wieloletni kapitalny remont. Podniosła również, że w okresie od dnia [...] sierpnia 2015r. do dnia [...] listopada 2017r. w spornym obiekcie prowadzone były prace renowacyjne, które nie tylko uniemożliwiały jakiekolwiek wykorzystanie nieruchomości na prowadzenie działalności gospodarczej, ale także spowodowały, że przedmiotowy obiekt nie był w tym czasie budynkiem w rozumieniu przepisów prawa budowlanego oraz ustawy o podatkach i opłatach lokalnych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00