Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Białymstoku z dnia 29 października 2019 r., sygn. II SA/Bk 513/19

Kara administracyjna; Transport

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku w składzie następującym: Przewodniczący sędzia NSA Elżbieta Trykoszko, Sędziowie asesor sądowy WSA Marcin Kojło, sędzia WSA Małgorzata Roleder (spr.), Protokolant st. sekretarz sądowy Anna Makal, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 29 października 2019 r. sprawy ze skargi L. S. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] maja 2019 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej oddala skargę.

Uzasadnienie

Podczas kontroli drogowej pojazdu marki S. o nr rejestracyjnym [...] oraz naczepy marki D. o nr rejestracyjnym [...], przeprowadzonej na drodze krajowej nr [...] w miejscowości T. w dniu [...] stycznia 2019 r. przez inspektorów Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w L., stwierdzono, że kierujący ww. pojazdem M.B., wykonywał przewóz bez załadunku (po rozładunku) z L. do G., na rzecz L. S. prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą: [...]. z siedzibą w G., który jest właścicielem ww. pojazdu. W wyniku przeprowadzonej kontroli m.in. zapisów danych z tachografu cyfrowego, danych z karty kierowcy oraz wydruków z tachografu cyfrowego i karty kierowcy za okres od [...] grudnia 2018 r. do [...] stycznia 2019 r. stwierdzono, że:

1) Tachograf zainstalowany w kontrolowanym pojeździe rejestrował odpoczynek, pomimo tego, że pojazd poruszał się oraz, że kierowca zainstalował magnes na impulsatorze skrzyni biegów. W związku z tym stwierdzono, naruszenie polegające na podłączeniu do tachografu niedozwolonego urządzenia wykonanego lub przeznaczonego do celów podrabiania lub przerabiania danych rejestrowanych przez tachograf. Wskutek powyższego nakazano kierowcy oddanie urządzenia zakłócającego pracę oraz przejazd za pojazdem inspekcji do najbliższego punku kontroli.

2) Tachograf zainstalowany w kontrolowanym pojeździe rejestrował odpoczynek, pomimo, że pojazd poruszał się oraz, że kierowca przejechał minimum 35 km z okolic L. do miejsca zatrzymania, używając magnesu. W związku z tym stwierdzono naruszenie polegające na niewłaściwej obsłudze lub odłączeniu homologowanego i sprawnego technicznie tachografu, skutkujące nierejestrowaniem na wykresówce lub na karcie kierowcy, aktywności kierowcy, prędkości pojazdu lub przebytej drogi.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00