Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 18 września 2019 r., sygn. I SA/Sz 540/19
Inne
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Marzena Kowalewska (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Nadzieja Karczmarczyk-Gawęcka, Sędzia WSA Jolanta Kwiecińska Protokolant starszy inspektor sądowy Edyta Wójtowicz po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 18 września 2019 r. sprawy ze skargi C. E. i Z. K. "[...]" Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w P. na rozstrzygnięcie Inne z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie nieuwzględnienia protestu od wyników oceny wniosku o dofinansowanie projektu w ramach polityki spójności oddala skargę.
Uzasadnienie
Pismem z dnia [...] czerwca 2019 r. C. (dalej: "spółka", "skarżąca", "wnioskodawca") wniosła skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie na rozstrzygnięcie Wojewódzkiego Urzędu Pracy z dnia [...] czerwca 2019 r. nr [...] w przedmiocie nieuwzględnienia protestu od wyników oceny wniosku o dofinansowanie projektu w ramach polityki spójności.
Z akt sprawy wynika następujący stan faktyczny sprawy.
Spółka ubiega się o dofinansowanie projektu pt.: "K. ",
nr [...] w konkursie nr [...]
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020 (dalej: RPO WZ) ogłoszonym przez Wojewódzki Urząd Pracy, pełniący rolę Instytucji Pośredniczącej w ramach RPO WZ (dalej: "IP RPO WZ", "Instytucja").
Pismem z dnia [...] kwietnia 2019 r., IP RPO WZ poinformowała spółkę,
że złożony projekt z uwagi na niespełnienie szczegółowego kryterium dopuszczalności nr 2 - Zgodność wsparcia pkt 1, został negatywnie oceniony przez Komisję Oceniającą Projekt (KOP) i tym samym nie może zostać wybrany do dofinansowania.
Z oceny członków KOP wynika, że wnioskodawca był zobligowany
do stosowania w ramach projektu stawek jednostkowych. Stawka jednostkowa będzie kwalifikowana wyłącznie w przypadku, gdy uczestnik projektu zostanie objęty przynajmniej jedną z form wsparcia przewidzianych w Indywidualnym Planem Działania (IPD) lub analogicznym dokumencie, innej niż obligatoryjna: pośrednictwo pracy i poradnictwo zawodowe. Z treści wniosku wynika natomiast, że poza obligatoryjnymi formami wsparcia przewidzianymi dla 60 osób (100% grupy docelowej) zaplanowano szkolenia dla 30 uczestników projektu i staże dla 15 (oraz zatrudnienie subsydiowane poza stawką). Tym samym, nie wszyscy uczestnicy projektu rozliczani stawką jednostkową objęci zostaną formą wsparcia inną niż obligatoryjna.