Wyrok WSA w Krakowie z dnia 27 września 2019 r., sygn. I SA/Kr 707/19
Inne
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia: WSA Grażyna Firek Sędziowie: WSA Jarosław Wiśniewski WSA Bogusław Wolas (spr.) Protokolant: Specjalista Małgorzata Kruszec po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 11 września 2019 r. sprawy ze skargi Gminy D. na rozstrzygnięcie Zarządu Województwa z dnia 20 maja 2019 r. nr [...] w przedmiocie nieuwzględnienia protestu skargę oddala
Uzasadnienie
Przedmiotem skargi do Sądu jest rozstrzygnięcie Zarządu Województwa, Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa M. na lata 2014-2020, a zarazem Instytucji Organizującej Konkurs i Instytucji Rozpatrującej Protest (dalej: IZ) z dnia 20 maja 2019 r., nr [...] w sprawie nieuwzględnienia protestu złożonego przez Gminę D. (dalej: Wnioskodawca, Gmina, Skarżąca), od negatywnego wyniku oceny finansowej projektu pt. "[...]", nr [...], (dalej: Projekt), złożonego w ramach konkursu nr [...] (dalej: Konkurs), ze względu na niespełnienie kryterium "[...]" określonego w załączniku nr [...] do Regulaminu konkursu nr [...], 5 Oś Priorytetowa - Ochrona środowiska, Działanie 5.3 Ochrona zasobów wodnych Poddziałanie 5.3.2 Gospodarka wodno-kanalizacyjna - SPR (dalej: Regulamin konkursu).
Podstawą rozstrzygnięcia był następujący stan faktyczny i prawny.
Gmina D. w dniu 30 czerwca 2017 r., w odpowiedzi na ogłoszony w dniu 28 lutego 2017 r. konkurs, złożyła powyższy Projekt.
IZ pismem z dnia 26 marca 2018 r. poinformowała Gminę, że Projekt został poddany ocenie na etapie formalnym i finansowym. Projekt został oceniony pozytywnie na etapie oceny formalnej, natomiast na etapie oceny finansowej, został oceniony negatywnie ze względu na fakt niespełnienia kryterium "[...]". IZ wskazała również, że uzasadnienie negatywnej oceny znajduje się w zbiorczej karcie oceny stanowiącej załącznik nr 1 do pisma.
Ze zbiorczej karty oceny wynika, że w opinii obu ekspertów Wnioskodawca przedstawił wyliczenia, które nie wskazują na spełnienie zasady pełnego zwrotu kosztów oraz zasady zanieczyszczający płaci, mając na uwadze zapisy o dostępności cenowej w projektach inwestycyjnych z dofinansowaniem UE.