Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Opolu z dnia 25 lipca 2019 r., sygn. II SA/Op 191/19

Administracyjne postępowanie

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Jerzy Krupiński Sędziowie Sędzia WSA Krzysztof Bogusz (spr.) Sędzia WSA Elżbieta Kmiecik Protokolant Referent stażysta Marta Gajowska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 18 lipca 2019 r. sprawy ze skargi A Sp. z o.o. w [...] na decyzję Opolskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Opolu z dnia 29 marca 2019 r., nr [...] w przedmiocie nałożenia obowiązków w związku z naruszeniem wymagań higienicznych i zdrowotnych 1) uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w [...] z dnia 15 lutego 2019 r., nr [...], 2) zasądza od Opolskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Opolu na rzecz A Sp. z o.o. w [...] kwotę 697 (sześćset dziewięćdziesiąt siedem) złotych, tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi wniesionej przez A Spółka z o.o. w [...] (dalej też: skarżąca, spółka, A) była decyzja Opolskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Opolu (dalej też: organ II instancji, organ odwoławczy) z dnia 29 marca 2019 r. nr [...] utrzymująca w mocy decyzję Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w [...] (dalej też: organ I instancji lub PPIS) nr [...] z dnia 15 lutego 2019 r., w sprawie nałożenia obowiązku zapewnienia dostępu do łózek w pokojach łóżkowych z trzech stron, w tym z dwóch dłuższych, w trzech oddziałach szpitalnych, oraz uiszczenia opłaty za przeprowadzenie czynności kontroli sanitarnej.

Wydanie tych decyzji poprzedziło postępowanie o następującym przebiegu.

W ramach sprawowanego nadzoru sanitarnego nad placówkami służby zdrowia, pracownicy Państwowego Powiatowego Inspektoratu Sanitarnego w [...] w dniach 19 grudnia 2018 r., 4 stycznia 2019 r., i 16 stycznia 2019 r. przeprowadzili kontrolę w zakresie stanu sanitarno - higienicznego obiektu szpitalnego A Sp. z o.o. Kontrola obiektu wykazała nieprawidłowości, a mianowicie: brak zapewnienia dostępu do łóżek w pokojach łóżkowych z trzech stron, w tym z dwóch dłuższych w Oddziale [...] część [...], Oddziale [...] część [...], Oddziale [...], co według kontrolujących stanowiło naruszenie wymogów zawartych w § 18 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie szczegółowych wymagań jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą (Dz. U. z 2012 r., poz. 739).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00