Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 9 lipca 2019 r., sygn. III SA/Gl 222/19

Gry losowe

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Iwona Wiesner (spr.), Sędzia WSA Barbara Brandys-Kmiecik, Sędzia WSA Marzanna Sałuda, Protokolant Starszy referent Małgorzata Wasik, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 9 lipca 2019 r. sprawy ze skargi A sp. z o.o. sp.k. w C. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Katowicach z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z [...] r. nr [...] Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Katowicach, po rozpatrzeniu odwołania A sp. z o.o. w C. (spółka, skarżąca, strona) utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego w R. z [...] r. nr [...] (organ pierwszej instancji) w sprawie wymierzenia kary pieniężnej w wysokości 36.000 zł za urządzanie gier na automatach bez koncesji na prowadzenie kasyna gry.

Decyzja zapadła w następującym stanie faktycznym i prawnym:

Funkcjonariusze Urzędu Celnego w R. 7 lutego 2015r. przeprowadzili kontrolę przestrzegania przepisów ustawy o grach hazardowych w lokalu "L" w T. będącego w dyspozycji J. S., prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą B w K. W chwili przystąpienia funkcjonariuszy do czynności służbowych w lokalu znajdowały się urządzenia o nazwie Multi Gaminator 42 nr [...] oraz Hot Spot o numerach [...] i [...]. Urządzenia te były włączone i gotowe do gry. Swoim wyglądem przypominały automaty do gier, jakie są eksploatowane w kasynach gry, dlatego funkcjonariusze przystąpili do przeprowadzenia ich oględzin i zbadania ich cech w drodze eksperymentu.

W celu rozpoczęcia gry każde z urządzeń należało zostało zasilone środkami pieniężnymi, które były przeliczane na punkty według przelicznika 10 zł = 10 punktów.

W przypadku urządzenia nr [...], oferowało ono 16 gier. Uruchomiono grę black&red. Po wciśnięciu przycisku START w ruch wprawione zostały bębny (symulatory bębnów). Gry rozgrywały się automatycznie, samoczynnie, bez ingerencji grającego. Również samoczynnie nastąpiło zakończenie gry. Grający uzyskali wygraną gotówkową w kwocie 5 zł, wypłaconą przez automat.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00