Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 4 czerwca 2019 r., sygn. III SA/Gl 56/19

Gry losowe

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Anna Apollo (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Beata Kozicka, Sędzia WSA Marzanna Sałuda, Protokolant Katarzyna Czabaj, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 4 czerwca 2019 r. sprawy ze skargi "A" Sp. z o.o. w R. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w K. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z [...] r. nr [...] Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Katowicach utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Śląskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Katowicach z [...] r. nr [...] w sprawie wymierzenia A Sp. z o.o. w R. kary pieniężnej w wysokości 400.000 zł za urządzanie gier hazardowych poza kasynem gry.

W jej uzasadnieniu przywołał następujący stan faktyczny i prawny.

W dniu [...] r. funkcjonariusze Śląskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Katowicach wraz z funkcjonariuszami Policji przeprowadzili czynności procesowe w trybie art. 308 Kodeksu postępowania karnego w lokalu bez nazwy położonym w K. przy ul. [...]. W chwili przystąpienia funkcjonariuszy do czynności służbowych w lokalu znajdowało się sześć urządzeń o nazwie Golden Horse, z których cztery o numerach: [...], [...], [...] i [...] były włączone i gotowe do gry. Swoim wyglądem przypominały automaty do gier, jakie są eksploatowane w kasynach gry, dlatego funkcjonariusze przystąpili do przeprowadzenia ich oględzin i zbadania ich cech w drodze eksperymentu.

Ustalono, że w celu rozpoczęcia gry każde z urządzeń należało zasilić środkami pieniężnymi, które były przeliczane na punkty w/g przelicznika 10 zł = 10 punktów. Każde urządzenie oferowało 16 gier będących symulatorami klasycznych automatów bębnowych. Po wciśnięciu przycisku START gracz dawał impuls do rozpoczęcia gry. Ta rozgrywała się automatycznie, samoczynnie, bez ingerencji grającego (jego zręczności czy refleksu). Szybkość przesuwania się umieszczonych na nich symboli graficznych nie pozwalała na ich identyfikację przez grającego. Wynik gry był uzależniony od przypadku, gdyż ustawienie wyświetlanych bębnów z różnymi symbolami figur po każdej z gier odbywało się losowo i gracz nie miał wpływu na ich ustawienie. W trakcie eksperymentu grający uzyskali wygraną pieniężną wypłaconą bezpośrednio przez automat w monetach 5 zł. Za korzystny układ symboli uzyskali także wygrane w postaci punktów kredytowych, które pozwalały na przedłużenie gry bez konieczności wpłaty stawki za udział w grze, a także dawały możliwość rozpoczęcia nowej gry bez konieczności zapłaty za grę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00